Features Title Here. Consectetur adipisicing

Features Content Here. Sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Bunga Kuku

Tuesday, March 12, 2013

Dalam banyak-banyak bunga, bunga apa tumbuh di kuku? Soalan sekadar berbasa-basi. Jawapan dah bagi tu haaaa.

Zaman kanak-kanak dulu kalau tumbuh ja bunga spesis camtu kat kuku, mesti rasa susah hati. Konon-konon bunga kuku tu melambangkan si individu tersebut sedang mengalamai masalah. Aku pun tak pasti apa kaitan masalah dengan coretan putih secoet kat kuku tu. Kanak-kanak punya imaginasi kot.

Dah dewasa sket ada orang kabo ke aku katanya tu tanda kurang kalsium. Hm, logik la jugak kan? Tapi sebenarnya tak tepat. 

Yang betulnya, bunga kuku terjadi kesan daripada trauma ke atasnya. Macam terhentak sket ke. Alergi bahan kosmetik ke. Tu apa yang aku google la. Nak maklumat lebih sila cari tahu sendiri. Huhu.


p/s : Apa tafsiran korang plak pasai bunga kuku ni?


3 komen:

My Little Diary said...

kalau aku masa kecik2 dulu...kalau ada bunga kuku ni, katanya orang tu byk buat keje...hahahahaa...
ntah betul ntah tidak, mak aku yg cakap....

H Y D E said...

natang apa bunga kuku ni?

onie said...

bunga kuku yang ada garis putih ditgh2 kuku ke?