Features Title Here. Consectetur adipisicing

Features Content Here. Sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Adik Tiri Spaghetti Bolognese

Wednesday, December 7, 2011

Sejak-sejak bergelar pelajar, serius aku kena berjimat. Bab membeli benda bukan-bukan aku tak berani jamin yang aku boleh bertahan lama. Hari ni cakap pada diri sendiri tak mau beli kasut, ada banyak lagi kasut lain yang boleh pakai tapi esok lusa aku pi beli jugak kasut baru =.='

Jadi, aku cuba berjimat tang makan. Alhamdulillah, Allah murahkan rezeki aku. Kalau pun aku tak bawak bekal pi pejabat, akan ada la hamba Allah (yakni bos aku) yang sudi belanja makan. Paling menarik kalau tiap-tiap hari ada meeting. Boleh makan free. Setel dari sarapan sampai minum petang. Makan malam tak makan pun tak pa. Hehe.

Kalau lapaq malam-malam, memang megi ja la yang masuk perut aku. Dah macam-macam versi megi yang aku masak. Megi rebus, megi goreng, megi telur dan yang terbaru megi 'bolog'nese. HAHA!


~Adik Tiri Spaghetti Bolognese @ Megi BOLOGnese~



Senang saja nak buat ni. Tak perlu la aku titipkan resipi. Masing-masing dah layak bergelar masterchef kan.


Agak-agak mak mentua tertawan dak kalau masak camni jamu beliau?? :)


p/s : Minggu ni makan free tiap-tiap hari. Jimat! Jimat!

MengAUMMM di Bukit Jalil

Friday, November 25, 2011

Aku malas nak cerita banyak. Nak tayang gambaq ja.


Muka seronok bertambah teruja sebab kali pertama pi bersorak tengok bola di stadium dan tiket LRT 70sen saja satu hala.



Muka tak puas hati sudah kelihatan angkara tuan pegang tiket lambat sampai. Terlepas opening yang di tunggu-tunggu :(



Ya, itu dia harimau muda sedang beraksi. Yang aku nampak hanya Nazmi, Nazmi & Nazmi.



Nazmi, Mahali & Irfan. Sorang lagi aku tak kenai. Incik yang pegang bendera tu nyaris-nyaris kena botol yang dibaling oleh sorang mamat poyo yang tak puas hati Malaysia tak menang. Chill la bro!



Nazmi buat tarian apa la tu. Tapi cute jugak. Muehehehe. Tu ja gambaq yang nak tayang. Oh, ada sket lagi!



"Apsal makcik ni seronok sangat. Bersungguh sengihnya. Musykil aku. Padahal Malaysia tak menang pun" berkata Rayyan di dalam hati sambil buat muka pelik memandang aku.



Ok Rayyan, makcik buat muka sedih. Malaysia tak berjaya. Sobs!


Tamat permainan, kami tak terus balik. Ronda tengok apa yang ada. Sambaq jersey sorang selai. Nice jugak.

p/s : Tak dapat pi stadium tengok Malaysia vs Bahrain, jadi aku pakai jersey pi kelas tanda sokongan padu dari aku. AUMMMMMMM!! Pastu semua orang tengok pelik =.='

Memori Memo Emo

Friday, November 18, 2011



Satu ketika dulu aku ada coretkan pesanan ringkas atau aku istilahkan ianya memo seperti tajuk lagu Yuna ini untuk yang tersayang. Aku persembahkan dalam bentuk tulisan tangan walaupun buruk yang penting lahir dari hati yang tulus ikhlas. Kata-kata itu aku coretkan atas kertas yang pada asalnya aku berniat mahu melipat-lipat menjadi lucky star. Tapi akhirnya aku gulung begitu saja sebab dah lupa step nak melipat. Kemudian gulungan kertas tersebut aku sumbatkan dalam botol kaca. Dengan semangat aku menulis memo dan isikan dalam botol tersebut, dengan harapan yang tersayang itu dapat membaca sekeping memo sehari sebelum tido. Indah betol harapan aku.


Macam ni la yang aku cuba usahakan dulu


Tapi sayang itu semua tak kesampaian. Belum sempat penuh botol ku isi, belum sempat botol bertukar tangan, ada berita lebih 'indah' yang aku terima. Maka, ke tongsampah saja memo romantik itu semua bersama kenangan yang tercipta. Yang tinggal hanya botol kaca. Kehkehkeh!

Kaedah lain yang aku guna untuk luahkan rasa hati guna memo jugak. Guna kertas lipat-lipat bagi jadi bentuk Love. Kemudian selit la kata-kata yang nak diluahkan itu. Hehe. Camna nak buat? Nah, sila terjah sini ---> Video lipat kertas

Boleh jugak try buat camni untuk mak ayah ka, adik-beradik ka, kawan-kawan pun okey. Tak semestinya kekasih. Ye dak?

p/s : Cinta usia remaja aku memang macam tu la. Semua nak gigih!

BerOMBAK RINDUku

Sunday, November 6, 2011




Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku

Tuhan aku tahu banyak dosa ku
Hanya ingat kamu kala duka ku
Namun hanya kamu yg mampu membuka
Pintu hatinya utk cinta ku

Malam kau bawalah rindu untuk dirinya yang jauh dari ku
Agar dia tidak kesepian
Selalu rasa ada cinta aku

Hujan bawa airmata ku yang mengalir membasuh luka ku
Agar dia tahu ku terseksa
Tanpa cinta dia di hati ku

Hanya mampu berserah
Moga cahaya tiba nanti

Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku





p/s : Nak kena tengok ni. Rasa macam penah baca novel, tapi dah tak ingat camna kisahnya. Huhu.

Aidil Adha Sendiri

Salam Aidil Adha semua. Buat kedua kalinya aku sambut raya korban di perantauan. Kali pertama masa di Terengganu dulu. Masih ok ketika itu sebab ada rakan yang menemani. Awal pagi siap masak rendang bagai. Kemudian keluar melepak sekitar bandar Kuala Terengganu.

Tapi kali ini, agak sadis kerna daku sendirian. Plan asal memang aku nak balik beraya di kampung. Memikirkan masa yang sangat singkat akhirnya aku membuat keputusan untuk tidak pulang kali ini.

Mak aku pun dah janji nak buat ketupat time aku balik 17hb nanti. Terima kasih mak. Agak sedih jugak la dengaq mak cakap

“Takdak sapa la raya kali ni. Mak pi masjid pintu rumah kena kunci la”

“Mak buat ketupat rendang ja. Kuih pun ada la sket-sket. Mak tak masak apa dah”


Sayu jugak hati. Sebab selalunya aku la yang bertindak sebagai tukang masak dan menguruskan hal ehwal dapur. Takpa mak, nanti saya balik ye.

Pagi ni bangun awal pagi terus terjah dapur. Sediakan juadah untuk santapan perut yang tak terisi sejak tengahari semalam. Mana taknya, balik kelas terus membuta sampai malam. Bila malam tak rajin dah nak masuk dapur dengan kepeningan yang sangat teruk. Maka terus sambung tido sedar-sedar dah pagi raya. Selamat hari raya!




Juadah ringkas di pagi raya.



p/s : Korbankan masa balik kampung untuk belajar. Markah test hari tu sangat teruk. Sila insaf!


Kerisauan Yang Tak Keruan

Friday, October 28, 2011

Sejak berangkat pulang ke Jakarta petang semalam sampai ke detik ini masih tiada khabar berita. Baik-baik saja atau sebaliknya?

Kerisauan semakin menebal apabila talian tidak dapat dihubungi. Aku cuba menenangkan diri dengan berfikiran yang baik-baik saja. Tapi cuma untuk beberapa ketika. Kemudian aku kembali memikirkan yang bukan-bukan.

Kini aku berharap Yang Maha Kuasa berikan aku sedikit petunjuk dan hanya mampu berdoa semoga engkau selamat walau di mana engkau berada.

Andai itu pertemuan terakhir, aku pasrah. Terima kasih kerana engkau telah meninggalkan kenangan yang terindah buat aku.




p/s : Buat sementara, biarkan aku menangis di sini :’(


Penatnya Seorang Pelajar

Wednesday, October 19, 2011

Sedar tak sedar, dah nak mula cuti semester pun. Dah boleh sket-sket beradaptasi dengan kehidupan bergelar seorang pekerja dan pelajar dalam masa yang sama. Susah rupanya ya. Isnin sampai Jumaat menyebokkan diri dengan urusan keja. Hujung minggu akan menghadiri kuliah dari pagi sampai petang.

Bila memikirkan keadaan diri yang kurang rajin dan kurang bijak untuk menelaah sendirian, maka aku amek keputusan akan berdiskusi dengan rakan sekuliah aku Syazleen selepas kelas. Habih kelas pukul 2.30 petang, terus melepak di Terminal Bas Selatan (TBS). Selain berfungsi sebagai terminal bas, TBS jugak ada tempat yang menarik untuk berdiskusi.




Assignment tak siap. Haram tak study lagi untuk test Sabtu Ahad ni. Pemalas kan aku ni?



Banyak perkara yang perlu diambilkira sebelum aku bertindak berbuat sesuatu. Mau membeli pun aku jadi sangat berkira-kira (maklum la budak Maths katakan). Hatta kasut dah rosak pun aku baiki sendiri guna gam gajah. Berjimat cermat selagi boleh. Makan pun sama jugak. Nak makan sedap-sedap pun tak dak dah sekarang ni. Stok mee segera ja yang bertambah kat dapur tu. Apatah lagi nak pi berjalan-jalan shopping sementara nak tengok wayang. Tu semua dah berlalu. Sedihnya.

Masa rehat hujung minggu pun jadi sangat terhad. Nak balik kampung melawat mak pun tak dan. Bukan aku tak fikir semua ni sebelum buat keputusan nak sambung belajar, aku fikir. Berfikir dan berhadapan dengan situasi sebenar memang la tak sama. Berfikir itu berimaginasi dalam minda. Tak melibatkan perlakuan fizikal. Tapi realiti yang berlaku aku penat fizikal dan mental!

Dalam kekalutan keja sempat lagi teringat hal belajar. Tengah khusyuk baca buku tetiba teringat keja tak setel lagi. Tapi aku percaya dalam kesempitan pasti ada kesempatan. Cumanya aku kena rajin la. Dah tau ada test boleh lagi dok mengonline. Insaf la wahai Siti Rohani Saad!!

p/s : Doa ku semoga aku terus bertahan menghadapi hari-hari mendatang.


Itik Oren Comey

Monday, September 26, 2011




Comey kan? Senang ja nak buat ni. Cewah, senang la sangat! Ok, mari kita lihat apa yang diperlukan untuk membuat seekor itik oren yang cute ini.


 

Bahan:

3 biji oren

Sebiji anggur hitam

Carrot

Beberapa bilah toothpick

Pisau


 

Cara membuat:

Sebiji oren diperlukan untuk membuat bahagian kepala itik. Buang sedikit bahagian kulit limau untuk membentuk mata putih seperti dalam gambar diatas.

Sebiji anggur tadi dibelah dua untuk buat mata.

Sebiji oren lagi untuk buat bahagian badan.

Sebiji oren untuk buat sayap dan jambul itik. Guna bahagian kulit saja.

Paruh dia guna carrot. Pastikan carrot tu saiz dia tak gedabak sangat. Kang jadi macam bibir terlebih kolagen plak.

Gabung bahagian-bahagian tersebut guna toothpick. Tapi sayap dan jambul sila guna kaedah selit-selit. Tengok la gambar kat atas untuk gambaran jelas. Kalau tak jelas, tanya ja la. Aku malas nak menaip.


 

p/s : Ini hasil usahasama aku dengan boss. Boleh la guna idea ni time kenduri aku nanti nih. Haha. Bila tahun pun tak tau laaaa.

Jatuh Terduduk


Bila orang yang kata cinta kasih dan sayang tiap masa tapi haram tak ingat apa satu pun pasal kita. Jangan la tanya nombor ic, nak ingat tarikh hari jadi pun belum tentu lagi. Aku kecewa ok.

 

p/s : Tak ingat atau tak tahu?

Kisah Dongeng


Kisah dongeng dulu-dulu perenggan pertama kisah akan dimulakan dengan once upon a time dan ending dia mesti happily ever after. Watak pompuan a.k.a heroin dalam kisah dongeng tu pulak haruslah cun.

Tapi dalam kisah kehidupan yang nyata ni, tak semua kisah berakhir dengan babak-babak bahagia. Watak-watak yang pegang peranan pun sangatlah bervariasi.

 
Cintai aku dengan seadanya, cintai aku bukan kerna rupa
Dalam waktu sedu, dalam waktu hiba ku harapkan dia rela
Cintai aku dengan seadanya, sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya kisah dongeng saja
-Kisah dongeng, Stacy

 
Lirik ni memang tepat aku kira. Ada satu slot kat tv3 kalau tak silap. Kisah para wanita yang mengalami masalah berat badan, keguguran rambut dan masalah kulit.

Ada satu kakcik ni yang ada masalah berat badan. Normal la berat bertambah lepas melahirkan anak. Masalah berat badan tu jugak menyebabkan masalah bau badan. Nangis-nangis dia bercerita macammana dia mendapat layanan dari suami. Kalau dulu jalan berkepit-kepit, tapi sejak dia bermasalah camtu suami dah tak nak jalan dekat-dekat.

Aku yang dengaq ni pun rasa sedih. Dan yang paling menyampahkan aku bila kakcik tu dah slim melim, pandai pulak si suami nak memelok mencium isteri dia.

Kalau kau cantik, aku suka. Tak cantik, boleh pi main jauh-jauh! Cilakak jugak la kan. Atau mungkin jugak aku yang terlalu beremosi. Ntah la. Bila baca balik lirik lagu Kisah Dongeng Stacy tu, aku rasa penyataan tu betul. Semua tu kisah dongeng ja! Bagi kes kakcik ni la.

 
p/s : Paras rupa tak penting, janji poket tebai. Kahkahkah!

Ke Mana Bihun PAMA Menghilang?

Monday, September 19, 2011


Dua tiga hari ni aku asyik lapaq waktu malam. Rasa nak makan sesuatu yang pedas masin lagi sedap. Sejak bergelar pelajar ni, poket terasa macam nipis ja. Mau tak mau terpaksa la melahap mi segera yang jenama Maggi tu.

Tapi, tekak mau kan sesuatu yang pedas masin lagi sedap versi bihun plak. Tau dak aku melilau cari bihun PAMA tu tak jumpa! Kat kedai bawah flet aku pun tak dak juai. Dan hari ni dengan penuh harapan aku pi cari kat Carrefour Alamanda. Alangkah kecewanya aku kat situ pun tak dak!!

Pasaipa semua tempat tak juai bihun PAMA ni?! Aku mengidam tau dak??!!! Mujuoq la mengidam yang tak dak isi.

 
p/s : Aku baru tau, mengidam tu pun antara tanda-tanda nak period.

Usha Baju Pengantin

Saturday, September 17, 2011


Alkisahnya pengembaraan tiga sekawan bermula. Niat asal mahu pergi beraya. Kemudian bertukar menjadi aktiviti mengkepoh di butik pengantin. Ristina (sorang lagi Geng Charlie) akan menamatkan zaman bujangnya bulan disember nanti.

Seperti biasa bila ahli geng berjumpa, pasti kecoh pasti hingaq. Walaupun masing-masing dah masuk umoq 25. Kategori lewat remaja dah la tu kan. Tapi perangai ya rabbi malas aku nak habaq.

Sampai je rumah Ristina, terus isi perut dulu. Ada sangat-moist-choc-cake. Sedap! Rugi la hang Yus tak dapat rasa kek kak Ris buat dengan penuh kasih sayang.

Berangkatlah sekawan kawan-kawan ke butik pengantin. Yang nak kawen sorang ja. Peneman yang ramai. Buat ramai orang kata.

 
Belum pun masuk butik,

"Ya Allah, cantiknya merah hitam tu"
"Merah putih tu pun cantik"

 
Dah kat dalam butik lagi la kecoh,

"Cantiknya yang ni"
"Tu pun cantik"
"Yang ni lagi cantik!"

 
Mau berdarah hidung tengok baju pengantin yang cantik lagi menarik. Pastu mula la masing-masing berangan.

Aku nanti nak camni camni bla bla bla bla~~
Mak aku pulak kata bla bla bla bla~~

Lya punya pilihan. Aku pun suka baju labuh camni tapi bukan kala biru.

 
Ok, aku patot stop menulis sekarang. Kepala dah sakit, tekanan memikirkan benda yang belum pasti.

 
p/s : Takpa la, kita berangan sampai jadi kenyataan. Be positive yaw!

 

 

Aku Nak Cakap

Thursday, September 15, 2011



 

Selamat Hari Malaysia

Peace No War! ^^v

Ok, babai~


 

p/s : SPM sejarah dapat 5C. So, diam-diam sudah la.

Pengubat Rindu

Saturday, September 10, 2011


Bagi yang penah kehilangan pasti paham apa itu rindu pada yang telah tiada. Hampir 15 tahun arwah pergi. Tapi aku beruntung masih punya Long Mat yang memang seiras dengan arwah ayah. Long Mat la tempat mak dan aku adik-beradik mengubat kerinduan pada arwah. Long Mat ni abang sulung ayah aku.

Mak selalu cakap,

"kalau rindu ayah, tengok la Long Mat"
"kalau nak tau camna muka tokwan, tengok la muka Tok Long Mat"

Memang seiras arwah ayah aku. Rindunya :'(

 

p/s : Untung la sapa yang masih ada ayah.

Anakmu Bukan Anakku

Friday, August 5, 2011


Berulang kali ku mencuba memujuk hati lupakan semua kenangan
Namun mimpi bertemu lagi di saat engkau tiada di sisi
Ku berpegang pada janji tercipta antara kita dulu
Hilang mu tiada berganti biarlah begini

Ku belayar di lautan tidak bertepian
Sesekali disedarkan ombak yang mendatang
Aku seperti hilang punca arah dan tujuan

 
Aku puisikan namamu bersama rindu di dalam sendu
MOHD AKMAL DANISH BIN MOHD HAZREEN KHAIRI

 
p/s : Rindu budak ni ka rindu bapak dia? Gila la!

GS Yang Bukan Goal Shooter

Wednesday, July 20, 2011


Kisah benar 1:

Di suatu petang, sedang aku berjalan bersama anak saudara aku melewati kawasan yang agak terpencil. Mulut aku tanpa insurans laju menghamburkan persoalan yang agak seram

"Camna kalau satgi ada pakcik tua lalu pastu buat-buat moto rosak?"
"…….."

Sepi. Sepatah haram pun anak sedara aku tak respon. Selang beberapa minit selepas pertanyaan aku tak berbalas, tiba-tiba kelihatan sebuah motosikal menampakkan rupa parasnya di simpang jalan. Dalam hati aku dah berkocok-kocok. Kami semakin menuju ke arah pakcik tua yang menunggang moto tersebut. Kemudian, seperti yang ku jangka terjadi.

"Adik, boleh tolong tengok dak moto pakcik ni?"

Dah sah gila ni. Suruh orang pompuan tengok moto dia. Apa kes?? Tapi aku layankan jugak. Aku suruh anak sedara aku pi tengok. Aku meminggirkan diri sedikit jauh.

"Nampak dak ada wayar kat bawah?"
"Tak dak pun"
"Tengok la lagi. Satgi nampak la."

Aku dah hangin. Aku pun pi la tengok apa yang bersungguh-sungguh sangat pakcik tu nak tunjuk. Nah, hambek! Wayar la sangat pakcik oiii. Aku terus ajak anak sedara aku blah dari situ. Terus berjalan macam besa.

*Macam la menarik sangat nak tayang kat orang. Kehkehkeh!

 
Kisah benar 2:

Orangnya nampak bergaya. Sekilas pandang, dia seperti lelaki normal. Paras rupa boleh tahan. Tapi sayang otaknya mungkin sedikit tidak waras bila dia berkelakuan tak senonoh di tempat awam (baca:perhentian bas).

Kelakuan tak senonoh itu bermaksud mengusha pompuan-pompuan yang sedang tunggu bas sambil mel*nc*p di dalam kereta. Uweekkk, meloya tekak tetiba!

*Kalau ya pun abang sangap, jangan la guna pompuan sebagai pemangkin kesangapan abang tu.

 
Ni antara peristiwa yang segar dalam ingatan aku. Sampai la aku tak paham apa motif depa nak tunjuk 'aset' depa kat orang. Bangga ka? Saja suka-suka?

Pendapat hampa camna? Apa patut buat bila berhadapan dengan spesis begini?

 

 
p/s : Oh, ya. Kejadian kisah benar 2 tu berlaku di Putrajaya baru-baru ni. Eii, seram deh nak jalan sorang-sorang!

Firasat Ini Tanda Rindukah?

Wednesday, July 13, 2011


kemarin kulihat awan membentuk wajahmu
desah angin meniupkan namamu
tubuhku terpaku

semalam bulan sabit melengkungkan senyummu
tabur bintang serupa kilau auramu
aku pun sadari, ku segera berlari
cepat pulang
cepat kembali, jangan pergi lagi
firasatku ingin kau tuk cepat pulang
cepat kembali, jangan pergi lagi

alirnya bagai sungai yang mendamba samudera
ku tahu pasti kemanakan ku bermuara
semoga ada waktu, sayangku
ku percaya alam pun berbahasa
ada makna di balik semua pertanda
firasat ini rasa rindukah atau kah tanda bahaya
aku tak peduli, ku terus berlari

dan lihatlah sayang
hujan turun membasahi
seolah turun air mata
aku pun sadari
engkaulah firasat hati


Lagu : Firasat
Nyanyian : Marcel


Cepat balik oiiii..!!!
:'(

 
p/s : Berjiwang-jiwang untuk mengisi masa lapang di waktu petang.

Hambek Kaw! #2 : Dasar Aku Pelupa

Monday, July 11, 2011


Angkara terlupa
Aku sia-siakan masa yang ada
Aku kerahkan tenaga yang tak seberapa
Angkara terlupa
Seluruh anggota bekerja
Ada juga yang cedera
Aduh, sakitnya!


Angkara terlupa
Habih cacat pintu aku kerjakan
Kad touch n go pun dah boleh ditongsampahkan


Angkara terlupa
Aku tak masuk keja hari ni
Semua ni gara-gara aku tertinggal kunci!


Angkara terlupa
Nah, hambek kau!
Memang padan muka aku
Huhu~

 

p/s : Aku mudah lupa. Ini fakta!


 

Tahukah Anda : Edisi Cencurut

Friday, July 1, 2011


Tahukah anda cencurut adalah sejenis insectivora?

Maklumat lanjut boleh baca di

Wordy Wednesday - Aku Anak Bongsu

Wednesday, June 29, 2011


Masyarakat mudah melabel anak bongsu sebagai manja, mengada-ngada, tak boleh berdikari, pemalas malah ada yang menganggap golongan adik-adik ni menyusahkan golongan abang-abang dan kakak-kakak. Memang tak dinafikan ada segelintir golongan adik-adik yang camtu. Tapi barang diingat, masih ada golongan adik-adik yang mampu bertindak sebagai abang atau kakak. Dan jangan tak percaya, ada jugak golongan abang-abang dan kakak-kakak yang lebih bersifat ke'adik'an berbanding adik.

Aku sendiri dilahirkan sebagai anak bongsu. Kalau mau kira nombor dalam keluarga, aku anak yang ke-11. Ramaikan adik-beradik aku? Aku bangga dengan angka itu. Dengan 7 abang yang macam-macam perangai serta 3 kakak yang sempoi habih, aku rasa sangat beruntung.

Cukup la intro dengan ayat skema tak ingat. Mari terus ke isi utama.

Masa kecik memang aku agak manja dengan mak. Sampai darjah 6 je. Start tingkatan 1 aku masuk asrama. Hidup kat asrama paham-paham je la. Semua benda kena buat sendiri. Dari situ aku belajaq hidup berdikari.

Apa benda yang aku buat, aku cuba usaha sendiri dulu. Kalau dah tak boleh sangat baru aku mintak tolong mak, abang or kakak aku. Bukan prinsip aku nak menyusahkan hidup orang lain kalau aku boleh usaha sendiri. Biaq diri sendiri rasa susah takpa daripada susahkan orang lain.

Aku akan cuba sedaya upaya untuk jadi adik yang tak menyusahkan abang dan kakak. Tapi kalau abang atau kakak perlukan bantuan aku, aku tak menolak untuk menolong selagi termampu. Sapa la aku sebagai adik bongsu tanpa abang-abang dan kakak-kakak tersayang. Takdak abang atau kakak, takdak la adik.

Ces, skema jugak!!


Rindu adik Iman. Al-Fatihah. (T_T)

 

 

 
p/s : Sayangi keluarga anda.

Jom Kembali Ke Sekolah!

Monday, June 27, 2011


Lamanya blog tak berentri baru. Itu tandanya aku malas. Bila masa aku rajin ntah. Ok, tanpa membebel panjang, baca la ringkasan kisah zaman sekolah aku.

 
Mana paling best. Tadika, Sekolah Rendah atau Sekolah Menengah?
Bagi aku zaman remaja di sekolah menengah lebih menarik. Sebab aku rasa perhubungan persahabatan yang terjalin tu sangat bermakna.

C02/b always be ~ kami kawan sampai bila-bila

Pengalaman Pahit

Tak la pahit sangat. Mungkin pengalaman yang mengajar kot. Hehe. Masa tadika penah tersembam cium tanah sebab masyuk sangat dok hayun buaian. Sekali terlebih laju, nah rasakan enaknya tanah itu!
Ada lagi sebenarnya, tapi malas nak menulis panjang-panjang. Hehe.

 

Pengalaman Manis
Tiap-tiap tahun dapat naik pentas amek hadiah. Masa sekolah rendah je la. Bangga mak ayah. Masa sekolah menengah aku malas belajar. Sekian.

 
Subjek yang digemari dan subjek yang bengap boleh baca kat entri

 
Jom layan gambar sambil gelak berdekah kahkahkah!







 
Gelak sket-sket sudah. Oh lupa, ni adalah segmen anjuran admin KBU. Kalau nak join, boleh la klik link kat bawah ni.

 

 
p/s : Yang ku tau, zaman sekolah itu indah :)

Aishiteru versi PJJ – Percintaan Jarak Jauh

Friday, June 10, 2011



 

"Walau raga kita terpisah jauh, namun hati kita selalu dekat,
bila kau rindu pejamkan mata mu, dan rasakan a a a aku. 

Kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh, terhapus ruang dan waktu, 
percayakan kesetiaan ini, pada ketulusan a a ai aishiteru!"


 
Bagi aku, kepercayaan dan kesetiaan sangat penting dalam hubungan percintaan jarak jauh ni. Bayangkan kalau masing-masing dok curiga syak wasangka. Bayangkan jugak apa akan jadi kalau masing-masing syok dok main kayu tiga, pasang spare-part sini sana. Maklum la masing-masing kurang kasih sayang.

Bayangkan.

Tapi percaya jangan sampai 100% cintaku macam Mas Idayu kata tu. Rasa curiga perlu ada jugak sket. Sebarang kemungkinan boleh berlaku oii. Dalam dok percaya setia pun boleh hancur musnah berderai terputus tengah jalan. Jadi, jaga-jaga!

 
Antara tips yang aku boleh kongsi untuk menjaga hubungan PJJ ni adalah seperti berikut:
  1. Pastikan hubungan anda direstui oleh keluarga. Supaya tiada istilah cinta terhalang oleh orang tua. Maka takdak alasan nak cari yang lain sepanjang tempoh berjauhan. *pengalaman mengajar weh*

  2. Sentiasa mengambil berat dan mengambil tahu perkembangan semasa pasangan. Kalau ada masa free, rajin-rajin la contact. Tak kira la via apa medium sekali pun. Masing-masing nak perhatian kan?

  3. Jangan nak ngada-ngada sangat. Salah sket nak merajuk. Tak pujuk mula nak mengamuk. Dah la berjauhan. Kena la paham situasi masing-masing okey.

  4. Tiap hari sayang. Semakin hari semakin sayang.

     
    Good Luck! Hehe.

     
p/s : Lagi 60++ hari. Yihaaaa!

Hambek Kaw! #1

Thursday, June 9, 2011


Pengajaran malam ini :

SILA KEMAS BILIK YANG MACAM KAPAL KARAM. SEKALI ORANG TERJAH BILIK, NAH HAMBEK KAU! TAK SEMPAT NAK COVER. KANTOI SUDAH. CHEQ MALU HABAQ HANG.
=.='

 
p/s : Dah la hudoh, pemalas pulak. Sapa mau amek buat bini oii?!

Lirik Lagu Takhta OST KL Gangster

Wednesday, June 8, 2011


Di mana tempat adanya kuasa
Di situ juga adanya angkara
Di mana ada namanya manusia
Di situ juga adanya punca propaganda hipokrasi
Yang rendah ingin menjadi tinggi
Dan yang tinggi ingin mendominasi
Yang lemah ingin menjadi gagah
Dan yang gagah ingin terus berada di atas

 

(*) Di dalam hiruk piruk kota
Dalam mengelar cita-cita
Dimana ada kuasa dan takhta
Ramai yang telah menjadi mangsa
Bagaikan tiada penghujungnya
Bagaikan tiada titik nokhtah
Seakan sudah biasa
Entah bilakah akhirnya

 

Aku pernah berada di medan perang ciptaan saudara-saudara ku
Bila harga nyawa lebih murah daripada sebungkus keju
Peduli apa katamu, peduli apa kau mahu
Bila senjata ku hunus
Hanya ajal dan maut yang akan datang bertamu
Cuma hanya ini yang ku mahu

 

Bila kau menjadi kaku
Bila kau sudah layu
Bila kau tiada lagi bernyawa
Aku sudah berada di atas takhta

 

(*)

 

Saudara ku, yang berada disekelilingku
Saudaraku, yang sanggup menempuh maut dgn ku
Saudaraku, yang hidup mati bersama aku
Saudaraku, yang telah gugur kerana aku

 

Kerana kuasa aku telah menjadi lupa
Kerana kuasa aku hampir binasa
Hampir ku hilang nyawa, hampir musnah semua
Ibarat mati hidup semula
Ku diberikan peluang untuk kali yang kedua

 

Supaya aku sedar
Supaya tak mudah lagi lupa
Supaya tak mudah megah
Dan di atas pasti kebawah

 

Giliran di bawah berlumba-lumba bersedia menanti masanya
Untuk menimpa mengambil alih takhta
Tiada yang kekal lama semuanya hanya sementara
Kerana punca kerana angkara kerana kuasa dan takhta
Tiada yang lebih berkuasa selain dari yang berkuasa
(*)

 

p/s : whatever! *gaya Nabil*

Dilema Insan Bernama Hanie

Thursday, May 26, 2011


"Saya akan rasa bersalah sepanjang hidup. Awak masih ada dalam hati saya. Sama seperti dulu"
Tersenyum Hanie membaca baris ayat itu. Tapi ada titik air jernih yang jatuh ke pipi. Perasaan Hanie bercampur aduk. Perasaan apakah ini?

'Ya Allah, sungguh aku keliru dengan perasaan aku dikala ini'

Mungkin suka? Rasa bersalah? Tak pasti. Satu masa Hanie merasakan bahagia kerana masih diingati. Masih ada ruang untuknya dihati Hazreen. Sekarang baru dia sedar erti sebenar maksud kata-kata Mencintai tak Semestinya Memiliki. Kerana sayangkan Hanie, Hazreen membuat keputusan untuk melepaskan Hanie dan menerima orang lain. Kerana menghormati keputusan keluarga Hanie, Hazreen bertindak begitu. Kenapa baru sekarang Hanie tersedar?? Kenapa setelah berbakul-bakul maki hamun dilemparkan??

Namun rasa bersalah mula menghantui Hanie bila memikirkan jika dia yang berada ditempat Su, isteri Hazreen. Memiliki jasad tapi tidak hati. Semakin lebat hujan air mata mencurah.

"Saya hepi sangat malam ni"
"Macam la selama ni tak hepi kan"
"Hepi? Tak la sangat. Rasa bersalah yang banyak"
Hanie tersentap. Bahagia Hazreen, bahagia Hanie jugak. Menderita Hazreen, terseksa jugak bagi Hanie.

'Ya Allah, berdosakah aku jika aku sekadar ingin hilangkan rasa bersalah dihatinya?? Bersalahkah aku andai aku mahu dia bahagia?? '

Sepanjang hari Hanie berperang dengan perasaan sendiri. Masih mencari jalan yang terbaik.

p/s : Terjawap sudah persoalan dalam entri Lelaki dan Cinta Lama. Ya Allah, tabahkan Hanie.

Tiada Resipi

Sunday, April 24, 2011


Tadi petang hujan lebat. Perot pun tiba-tiba lapaq. Selongkaq tengok apa yang ada. Terjumpa la sebungkus pulut hitam yang bila tahun ntah gua beli. Teringat ada lagi santan lebih buat kerutup ayam semalam. Kerutup kau, bukan calang-calang masakan gua masak walaupun tak jadi.

Berusahalah gua dengan gigihnya masak bubur pulut hitam. Maka, inilah hasilnya. Gua malas nak selitkan resipi. Google la sendiri.



Terlebih santan okey.


P/s : Pulun belajaq masak. Nanti senang nak pikat mak mentua. Kehkehkeh!

 

Sepak

Friday, April 22, 2011


Sepak itu satu perkatan. Tapi ada dua makna. Makna yang boleh direalisasikan dengan dua cara. Guna tangan boleh, guna kaki pun okey. So, pilih mana satu cara yang anda selesa. Aku? Lebih tertarik dengan cara menggunakan tangan. Sepakan wanita terasa impak yang lebih maksimum berbanding tamparan wanita. Anda rasa begitu tak? Bagi yang tak penah rasa, meh aku nak bagi rasa.

 
P/s : Kadang-kadang terasa gak nak sepak guna kaki! Grrrr~~

 

 

Terasa Kot

Tuesday, April 19, 2011

Dalam hati 'memang gua nak berambus, tapi belum ada alasan kukuh nak chow!'

Dalam hati 'terasa gak sket kadang-kadang'

Dalam hati 'ada taman' (tetiba!)


 

"Here I go, come with me

There's a world out there that I should see

Let's fly

Up, up here I go

Up, up here I go

Let's fly

Up, up here I go

Where I stop nobody knows"


 

P/s : Mari mengemaskini resume dan mula buat karangan surat rasmi.


 

Someone Like You

Sunday, April 17, 2011


 


 

Someone Like You
 

I heard that you're settled down,
That you found a girl and you're married now,
I heard that your dreams came true,
Guess she gave you things I didn't give to you,
Old friend, why are you so shy?
Ain't like you to hold back or hide from the light,

I hate to turn up out of the blue uninvited,
But I couldn't stay away, I couldn't fight it,
I had hoped you'd see my face,
And that you'd be reminded that for me it isn't over,

Nevermind, I'll find someone like you,
I wish nothing but the best for you, too,
Don't forget me, I beg,
I remember you said,
"Sometimes it lasts in love,
But sometimes it hurts instead,
Sometimes it lasts in love,
But sometimes it hurts instead, yeah,

You know how the time flies,
Only yesterday was the time of our lives,
We were born and raised in a summer haze,
Bound by the surprise of our glory days,

I hate to turn up out of the blue uninvited,
But I couldn't stay away, I couldn't fight it,
I had hoped you'd see my face,
And that you'd be reminded that for me it isn't over,

Nevermind, I'll find someone like you,
I wish nothing but the best for you, too,
Don't forget me, I beg,
I remember you said,
"Sometimes it lasts in love,
But sometimes it hurts instead,"

Nothing compares,
No worries or cares,
Regrets and mistakes, they're memories made,
Who would have known how bittersweet this would taste?

Nevermind, I'll find someone like you,
I wish nothing but the best for you,
Don't forget me, I beg,
I remember you said,
"Sometimes it lasts in love,
But sometimes it hurts instead,"

Nevermind, I'll find someone like you,
I wish nothing but the best for you, too,
Don't forget me, I beg,
I remember you said,
"Sometimes it lasts in love,
But sometimes it hurts instead,"
Sometimes it lasts in love,
But sometimes it hurts instead.


 

[ http://www.metrolyrics.com/someone-like-you-lyrics-adele.html ]


 

p/s : Biarkan ia berlalu.

Terbantut

Tuesday, April 12, 2011

Assalamualaikum.

Niat gua nak sambung cerpen Perasaan atau Perasan terbantut lagi. Asal ada idea mai membuak-buak, time tu la jugak ada yang halang. Bila nak sudah tak tau la cerpen sulung gua ni. Jadi pekasam sungguh dah perasan. Bagi yang belum baca, sila la rujuk link bawah ni yaa. Mana tau, boleh tolong bagi idea bernas.

Cerpen di Peram : Perasaan atau Perasan? (Part I)

Ok, itu saja nak update. Kehkehkeh!


 

p/s : Perasaan ku perasaan mu jua. Ok, perasan! =P

Pelamin Anganku Musnah

Sunday, March 27, 2011

Terima kasih daun keladi kepada yang respon dengan entri Lelaki dan Cinta Lama, lain kali silalah komen lagi.

Tadi ada baca entri kat blog Puteri Katek pasal Kenduri Bekas Kekasih. Patut pi or tak payah pi? Nak komen kat entri beliau rasa macam banyak plak nak bebel. Maka, tertulis la entri ni.

Aku penah berhadapan dengan dilema nak pi kenduri ex-bf ka dak. Niat asal memang aku nak pi tengok bekas kekasih bersanding. Nak jugak tengok pengganti diri aku ni. Cun ka orangnya? Gempak ka majlisnya? Baju glemer habih ka? Pelamin melethop ka dak? Dalam marah-marah tu teringin jugak nak amek tau. Untung-untung boleh tolong merenjis. Orang tabur beras kunyit, aku baling batu-batu kat depa. Lempaq kuat-kuat sket baru puas hati. Huh! Boleh jugak bergambaq dengan bekas kekasih. Buat-buat mesra sket. Ya la, dah lama tak jumpa katakan. Silap haribulan ada yang menjeling tajam. Aku suka! Huhu.

Tapi akal waras aku kata tak payah pi la. Sebab aku tau akan ada yang sakit hati nanti. Kehadiran aku sedikit sebanyak akan menggangu emosi pengantin. Hati tengah gumbira mesti akan tersentap bila nampak aku. Biaq aku yang sakit hati tak pa dari aku sakitkan hati orang lain. Walaupun orang tu yang buat pelamin anganku musnah. Walaupun kau bina mahligai dari airmata ku. Sobsobs~

Lagu tema.



 

p/s : Berharap bekas kekasih mai kenduri aku nanti.

Lelaki dan Cinta Lama

Wednesday, March 23, 2011

Hazreen (memang nama sebenar) seorang suami dan mempunyai anak berusia setahun. Perkahwinan Hazreen dengan isteri bakal menginjak usia 2 tahun. Tapi apa yang menyedihkan, Hazreen masih menghubungi bekas kekasihnya, Hanie (nama samaran) tanpa pengetahuan si isteri. Alasan yang diberi hanya menjalin hubungan kawan dengan bekas kekasih. Malang tak berbau. Akhirnya perbuatan Hazreen sampai ke pengetahuan si isteri. Apa yang berlaku kepada hubungan Hazreen suami isteri?

Entah, aku tak tau! Apa yang aku semangat nak tau sekarang ni adakah lelaki tak boleh lupakan cinta lama walaupun dah beristeri??

"Dah bekas kekasih tu gatai dok melayan, mesti la yang si lelaki tu lagi syok menggatai"

Ok, tolong respon dengan kata-kata selain kata-kata di atas. Maklumbalas dari anda sekalian aku hargai.


 

p/s : Aku mengarut lagi~

Anggun ~ Zizan feat Zain Ruffedge & Altimet

Saturday, March 19, 2011

Zizan rap lagi. Kali ni dengan Zain Ruffedge dan Altimet. Pagi ni baru aku dengar. Nice jugak lirik dia. Anggun gitu.





 

p/s : Anggun di luaran saja tak cukup. Dalaman pun mau anggun jugak.

Bila Mak Mau Menantu

Wednesday, March 16, 2011

Pengumuman :

Guwa sekarang berada di fasa tiada perasaan nak menulis.


 

Kasi tambah semangat sket!




 

Tanda-tanda mak guwa mau menantu :


 

#1    Bila ada kenduri sedara-mara or anak-anak orang kampong, mak guwa akan mula berbicara

    "Muda lagi dia tu noh dah nak kawen. Hang tu ja yang tak kawen-kawen. Haishhh…"

    atau

    "Depa dah nak kawen. Hang bila lagi?"


 

#2    Kalau pi shoping sama-sama, kedai wajib singgah adalah kedai emas. Usha-usha barang kemas. Dah pueh belek, mak guwa buat-buat nak tengok bunga kat kedai barangan perkahwinan. Arghhh, tension guwa tengok barang-barang cenggitu!!


 

#3    Mula plan nak buat kenduri. Begitu begini. Itu ini. Macam-macam plan. Guwa yang dengar ni naik gerun. Mak oh mak!


 

#4    Part paling menakutkan, hal guwa jadi perkara berbangkit dalam meeting family. Ada manusia dalam bahaya. Ada manusia dalam bahaya. Ini serius! Ya Allah, permudahkanlah segala urusan ku~


 

Dengan tanda-tanda diatas, guwa kira kata-kata 'ala emak, kawenkan aku' dah tak valid untuk situasi guwa. Otomatik bertukar kepada 'ala abang, walikan aku'. Hahaha! (Tak lawak pun ~ ayat feberet budak gemok)


 

p/s : Kalau ada suami/isteri, buat cara ada suami/isteri. Samja?

Jangan Pernah Berubah

Sunday, March 6, 2011

Pagi-pagi dah ada yang buat lawak (kononnya). Lawak yang bisa buat aku sakit jantung, bukan lawak namanya!! Tapi tak sangka, aku masih cool. Tak cepat melatah. Sekali lagi, pengalaman mengajar. Tahniah untuk diri sendiri.

Maka, marilah melayan lagu untuk hari ini : Jangan Pernah Berubah by ST12



 

Biarkan waktu teruslah berputar
Mencintai kamu penuh rasa sabar
Meski sakit hati ini kau tinggalkan
Ku ikhlas 'tuk bertahan

Cintaku padamu begitu besar
Namun kau tak pernah bisa merasakan
Meski sakit hati ini kau tinggalkan
Ku ikhlas 'tuk bertahan

Kau meninggalkanku tanpa perasaan
Hingga ku jatuhkan airmata
Kekecewaan ku sungguh tak berarah
Biarkan ku harus bertahan

Jangan pernah kau coba untuk berubah
Tak relakan yang indah hilanglah sudah
Jangan pernah kau coba untuk berubah
Tak relakan yang indah hilanglah sudah

Jangan pernah kau coba untuk berubah
Ku relakan yang indah dalam hatinya


 

p/s : Jangan pernah berubah menuju keburukan!

Saya Bangga Ada Ibu

Wednesday, March 2, 2011

Kirin Selama Perak ada buat contest "ANAK MAMA". Jom la join. Maklumat lanjut boleh tengok SINI.

Sapa tak bangga weh ada mak. Dia mak. Dia jugak la ayah bagi aku. Mak je tempat aku nak mencurah kasih sayang. Ingat lagi masa aku kecik, aku pernah sakit teruk. Menangis mak aku jaga aku time tu. Lepas ayah aku meninggal, mak yang amek tanggungjawab ayah. Memang sedih hidup masa tu, tapi mak aku sangat tabah. Sebab tu aku bangga sangat ada mak macam mak aku. Bagi aku, mak adalah hadiah terindah buat seorang anak.

Ok, aku dah tau aku mewarisi hidung sapa. Hakhak!

Lastly, aku tag sapa yang baca ni. Hakhak! (lagik)


 

p/s : Satu yang indah dalam hidup ku, satu itu adalah IBU! :)

First Time Pi Konsert. Maher Zain Pulak Tu!

Tuesday, March 1, 2011

Kisah bermula pada suatu malam. Tetiba henset burok aku vibrate. Dapat sms dari Ekmi yang berbunyi begini,

"Ani, nak tengok konsert Maher Zain tak esok malam. I belanja.."

Wah, apa lagi mau tunggu. Pasti la aku mau. Tapi masalahnya sekarang, tiket ada dengan orang lain. Ekmi dari Johor. Tiket ada dengan kawan kepada kawan dia kat KL. Konsert mula pukui 8.30 malam. Nak tak nak kena sampai stadium seawal yang boleh. Yang penting dapat tiket!

Pada hari yang dijanjikan, Ekmi sampai sekitar jam 5.30 petang gitu. Nak jadikan kisah ini lebih huru-hara, aku masih kat jabbat (baca:pejabat) ketika itu. Sejam terlewat dari masa biasa aku habih keja. Biasa la hari Jumaat. Beban kerja seminggu dihumban pada hari tersebut. Menarik bukan?

Dengan kelam-kabut aku berusaha bersiap cepat yang mungkin. Bergegas ke Putrajaya Sentral. Arghh, terlepas ERL!! Terpaksa menunggu lagi setengah jam untuk tren yang berikutnya. Macam ni la nasib warga kota yang guna kenderaan awam. Ketepatan masa itu penting.

Setelah penat berlari, aku sampai jugak. Pukui 7.15 malam masa tu. Dalam hujan kami meredah tahan teksi. Mahal pun mahal la, janji cepat sampai. Dugaan lagi. Dalam kekalutan nak mengejar masa, pakcik teksi tu boleh pulak tak tau stadium tu kat mana. Bersyukur jugak la pakcik tu sudi menghantar walaupun ada sedikit sifat mengambil kesempatan di situ. Tak pa, boleh diabaikan.

Akhirnya, sampai jugak Stadium Malawati Shah Alam! Tapi. Tapi. Tapi. Tiket belum sampai. Uwaaaaaa!! Punya la penat bergegas. Musnah harapan. Terpaksa la tunggu si pemberi tiket sampai. Memang rasa nak bakor. Nampak Farhan AF depan mata pun buat tak reti je.

"Kite bakor! Kite bakor!"

Nyebok pulak si Ucop ni. Aku bakor betoi-betoi kang?!

Arghh, dah malas nak tulis! Ab ab laut chalen. Chalo!


Cari Maher Zain. Ngeh~


Tepek gambaq dengan BFF lebih okey kot dari tepak gambaq besaq-besaq dengan BF. Oh, kami bukan nak promot diri. Kalau promot pun macam la ada yang sudi. Kahkahkah!!
 


 

p/s : Kya hua hai dengan dunia blog sekarang?

Awat Tepon Anak Saya Ada Kat Awak?

Sunday, February 27, 2011

Masa : 1.45 pagi

Lokasi : dalam bilik aku


 

Henset burok aku berbunyi. Berikut antara perbualan yang berlaku.


 

Makcik A : Hello Fizan! Hang pi mana ni tak balik-balik lagi?

Aku : Hello, ya Makcik. Makcik nak cakap dengan sapa?

Makcik A : Ni sapa? Ni tepon anak saya. Pasai pa tepon anak saya ada kat awak?

Aku : saya nama aku. Makcik salah nombor kot. Apa nombor anak makcik tu?

Makcik A : 012-445****. Mana Fizan ni tak balik-balik. Pi mana tak tau.

Aku : Sah la makcik salah nombor. Try call balik.

Makcik A : Eh, saya tak tekan nombor 6 pun. Pasai pa boleh salah nombor plak.


 

Punya la payah nak explain kat makcik tu yang dia salah nombor. Tak percaya-percaya jugak. Ingat aku nak tipu? Ingat aku bersekongkol dengan anak dia si Fizan tu? Tak kuaso la den makcik uii. Kenai pun dak. Layan tidoq lagi baguih.

Tau la risau pasai anak sendiri, tapi kalau orang dah bagitau salah nombor tu tolong la terima. Buat tidoq aku terganggu tu yang bikin aku hangat.

Oh, yang si anak pun kalau keluaq pi mana-mana jangan lupa report kat mak ayah. Jangan buat depa risau. Budak-budak sekarang memang camni ka? Adoi, pening!


 


 

p/s : Next entri kisah pi konsert. Konsert sapa? Hehe. Tungguuuuuuu!!

Shamsul Qamar – Belia Perlu Berani Rebut Peluang

Thursday, February 24, 2011

"Peluang hanya datang sekali seumur hidup. Kalau kita masih takut-takut untuk mencuba dan masih takut-takut untuk ke depan sampai bila-bila pun kita akan berada di takuk lama. Belia harus berani mencuba. Tetapi harus mencuba dan merebut peluang yang terbaik. Tidak boleh lalai dalam melakukan percaturan untuk masa depan," kata Shamsul Qamar.

Bacaan lanjut boleh klik SINI


 

Wah, bangganya! Beliau merupakan senior aku masa kat SAINA. Aku? Hapo pon tak ado!! Tapi tak apo, aku akan amek kato-kato beliau jadi inspirasi dan berusaho memajukan diri.


 

Satu lagi kata-kata beliau yang melekat dalam ingatan aku sampai sekarang,

"diri jagalah diri, kalau diri tak jaga diri, rosak diri kerana diri!"


 

p/s : jaga diri baik-baik ye.

SAYA NAK! SAYA NAK!

Join segmen lagi. thehe~~



 

KLIK ->[[SEGMEN BEST NI]]<- KLIK

Kami Blogger Utagha

Wednesday, February 23, 2011



Mari bekerja keras setelah cuti. Demam dah ok, tetiba batuk pulak mai menyerang. Aduh! Sebab tu la lambat sket nak publish entri ni. (ada aku kesah? -> mungkin ni la kata-kata cik admin kat aku)

Sebenarnya aku terlambat perasan ada syarat-syarat nak join Group Kami Blogger Utagha. Muahahaha! Maafkan aku cik GKSB.

Ok, meh aku nak ceghita. Aku ni memang orang utagha. Dilahirkan di Perlis, membesar dan menetap di Kedah. Bersekolah pun kat Kedah jugak. Matrix pun kat utagha yakni Pulau Pinang. Tapi sekarang aku berada di Putrajaya. Kalau perasan la kan, kat entri pun aku guna loghat utagha.

Masih meragui ke'UTAGHA'an aku? Hm, aku habaq sekali lagi. Aku orang Kedah. Sekian, terima kasih.

Zizan & Dina Pulak

Monday, February 21, 2011

Zizan selalu dikaitkan dengan Diana Amir. Tak pun Juliana Evans. Tapi kali ni aku nak gosipkan cik abang dari Terengganu kite ni dengan Dina! Hehe. Best jugak gandingan Zizan-Dina ni. Gandingan suara dalam lagu Selamat Tinggal. Kalau yang selalu tengok Raja Lawak tau la kot lagu ni. Aku tak pernah tengok. Dengar-dengar la yaw!!


 



 

Dina:

(*) Selamat tinggal kawan ku

Tak mudah aku pergi ohho

Bila wajah mu sentiasa di hati ini


 

Zizan:


 

Ok, dan memang

Bukan mudah untuk ku menerima hakikat

Dalam hidup ini sentiasa ku tersekat

Apa yang ku harapkan

Kasih sayang yang suci murni

Tetapi semuanya hilang setelah kau pergi (pergi pergi)

Dulu hari

Hari ku berwarna warni

Kini kian mendung

Kian tinggal satu memori

Jangan, jangan lepaskan genggaman ku ini

Hidup ku hanya bermakna jika kau di sini


 

Mana janji mana erti

Kenapa gembira ku kini menjadi sedih

Musnah segala apa yang ku impikan

Tetapi ku tetap tabah

Kerna Tuhan yang menentukan

Kau telah pergi apa kan daya

Walaupun ku telah mencuba sedaya upaya

Ku harapkan ini sesuatu yang kekal

Nah, terpaksa melepaskan mu kini

Selamat tinggal


 

Ulang (*)

Tiada ertinya kau tinggalkan aku

Sedangkan teramat ku mengasih diri mu

Cuba ingat semua yang kita pernah lalui

Sayang bukalah fikiran mu kembali

Ku tak mahu hidup tanpa mu di sisi

Hanya kamu seorang yang pernah aku kasihi

Jangan pergi, jangan pergi

Jangan tinggalkan aku begini

Jika aku yang kau cintai

Kenapa semua ini?

kenapa semua ini?

Mengapa semua ini?

Jika aku yang kau cinta

Mengapa semua ini?


 

Dina:


 

Kenapa semua jadi begini?

Kenapa oh mengapa?

(Jangan pergi, jangan pergi)

(Jangan tinggalkan aku begini)


 

Selamat tinggal kawan ku

(usah pergi)

Tak mudah aku pergi

(jangan biar kan ku menderita)

Bila wajah mu sentiasa di hati ini

(aku sentiasa di dalam dakapan mu sayang)


 

Walau ku pergi sayang ku

(usah pergi)

Dalam jiwa ku ini

Kaulah cinta ku yang kekal

Selamat tinggal

(Jangan biarkan ku menderita di sini)

(Jangan biarkan ku terseksa di sini sayang)

Selamat tinggal kawan ku

(usah pergi)

Tak mudah aku pergi

Bila wajah mu sentiasa di hati ini

(aku sentiasa di dalam dakapan mu sayang)


 

Walau ku pergi sayang ku

(jangan pergi)

Dalam jiwa ku ini

Kaulah cinta ku yang kekal

Selamat tinggal

(aku menyintai dirimu sayang)

(jangan biarkan aku sendiri di sini sayang)


 

Kaulah cinta ku yang kekal

Selamat tinggal


 


 

(monolog dalaman)


 

Wohhooooo!! Menarik jugak suara si Zizan ni rap ye.

Woit, rap je kot. Bukannya mengaji pun!


 

p/s : Kalau ada rakaman suara Zizan mengaji, share la dengan aku. Okey?

Senyum Tak Nampak Gigi

Pagi-pagi masuk ofis, usha blog dulu. Nah, cik Kdee ada tag aku untuk join contest. Contest Senyum Tak Nampak Gigi. Maklumat lanjut boleh tengok kat blog cik penganjur.

Nah, jelling-jeling la gambar yang aku pilih!




Senyum-Tak-Nampak-Gigi

Senyum-Tak-Nampak-Gigi



 

Cukup la tu ye. Banyak-banyak kang, menyampah pulak. Aku time bergambar je senyum cenggini. Waktu lain aku lebih terdorong ke arah sengih-sengih. Heeee~~~~

Tak nak tag boleh tak? :p


 

p/s : Senyum tak nampak gigi nak cover gigi buruk. Hahaha!

Walaupun Aku Bukan Anak Murid, Tapi Dia Tetap Cikgu

Thursday, February 17, 2011

Aku balik kampong hari tu. Tapi tak ingat hari tu yang mana satu. Sebab bulan satu, aku balik kampong tiap-tiap minggu kot. Anak sedara aku yang sulung a.k.a Kak Own bagitau ada sorang cikgu SAINA masuk hospital. Cikgu sekolah dia, cikgu sekolah aku jugak. Sebab? Ya, kami satu sekolah dulu. Malah penah menginap di dorm yang sama masa aku form 5.

"Cikgu Khairuddin masuk hospital. Sakit ulser mulut kalau tak silap"

"Hah? Cikgu Khairuddin Fizik tu ka?"

"Bukan. Yang sorang lagi"

Kalau ikut popularity, memang dapat kat Cikgu Khairuddin Fizik. Tapi yang buat aku ingat sangat Cikgu Fizik tu sebab aku suka gila kelas dia. Bersemangat sungguh! Kadang-kadang terkena gak tempias dari mulut cikgu. Takpa, berkat semua tu. Hehe.

Jadi berbalik kepada Cikgu Khairuddin yang sakit tu. Beliau mengajar BM dengan Sejarah. Nasib beliau memang baik sebab tak pernah mengajar aku yang terlebih rajin dan tak pernah mengantok dalam kelas. Pagi tadi ada baca kat blog Kdee, terkejutnya aku dapat tau cikgu dah meninggal. Walaupun aku bukan anak murid yang dia pernah ajar, tapi dia tetap cikgu yang berjasa mendidik anak bangsa!

Al-fatihah. Semoga roh cikgu dicucuri rahmat & ditempatkan di kalangan orang-orang beriman. Amin~~


 

p/s : Fizik, aku suka kamu!