Features Title Here. Consectetur adipisicing

Features Content Here. Sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Kisah Dongeng

Monday, September 26, 2011


Kisah dongeng dulu-dulu perenggan pertama kisah akan dimulakan dengan once upon a time dan ending dia mesti happily ever after. Watak pompuan a.k.a heroin dalam kisah dongeng tu pulak haruslah cun.

Tapi dalam kisah kehidupan yang nyata ni, tak semua kisah berakhir dengan babak-babak bahagia. Watak-watak yang pegang peranan pun sangatlah bervariasi.

 
Cintai aku dengan seadanya, cintai aku bukan kerna rupa
Dalam waktu sedu, dalam waktu hiba ku harapkan dia rela
Cintai aku dengan seadanya, sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya kisah dongeng saja
-Kisah dongeng, Stacy

 
Lirik ni memang tepat aku kira. Ada satu slot kat tv3 kalau tak silap. Kisah para wanita yang mengalami masalah berat badan, keguguran rambut dan masalah kulit.

Ada satu kakcik ni yang ada masalah berat badan. Normal la berat bertambah lepas melahirkan anak. Masalah berat badan tu jugak menyebabkan masalah bau badan. Nangis-nangis dia bercerita macammana dia mendapat layanan dari suami. Kalau dulu jalan berkepit-kepit, tapi sejak dia bermasalah camtu suami dah tak nak jalan dekat-dekat.

Aku yang dengaq ni pun rasa sedih. Dan yang paling menyampahkan aku bila kakcik tu dah slim melim, pandai pulak si suami nak memelok mencium isteri dia.

Kalau kau cantik, aku suka. Tak cantik, boleh pi main jauh-jauh! Cilakak jugak la kan. Atau mungkin jugak aku yang terlalu beremosi. Ntah la. Bila baca balik lirik lagu Kisah Dongeng Stacy tu, aku rasa penyataan tu betul. Semua tu kisah dongeng ja! Bagi kes kakcik ni la.

 
p/s : Paras rupa tak penting, janji poket tebai. Kahkahkah!

0 komen: