Features Title Here. Consectetur adipisicing

Features Content Here. Sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

First Time Pi Konsert. Maher Zain Pulak Tu!

Tuesday, March 1, 2011

Kisah bermula pada suatu malam. Tetiba henset burok aku vibrate. Dapat sms dari Ekmi yang berbunyi begini,

"Ani, nak tengok konsert Maher Zain tak esok malam. I belanja.."

Wah, apa lagi mau tunggu. Pasti la aku mau. Tapi masalahnya sekarang, tiket ada dengan orang lain. Ekmi dari Johor. Tiket ada dengan kawan kepada kawan dia kat KL. Konsert mula pukui 8.30 malam. Nak tak nak kena sampai stadium seawal yang boleh. Yang penting dapat tiket!

Pada hari yang dijanjikan, Ekmi sampai sekitar jam 5.30 petang gitu. Nak jadikan kisah ini lebih huru-hara, aku masih kat jabbat (baca:pejabat) ketika itu. Sejam terlewat dari masa biasa aku habih keja. Biasa la hari Jumaat. Beban kerja seminggu dihumban pada hari tersebut. Menarik bukan?

Dengan kelam-kabut aku berusaha bersiap cepat yang mungkin. Bergegas ke Putrajaya Sentral. Arghh, terlepas ERL!! Terpaksa menunggu lagi setengah jam untuk tren yang berikutnya. Macam ni la nasib warga kota yang guna kenderaan awam. Ketepatan masa itu penting.

Setelah penat berlari, aku sampai jugak. Pukui 7.15 malam masa tu. Dalam hujan kami meredah tahan teksi. Mahal pun mahal la, janji cepat sampai. Dugaan lagi. Dalam kekalutan nak mengejar masa, pakcik teksi tu boleh pulak tak tau stadium tu kat mana. Bersyukur jugak la pakcik tu sudi menghantar walaupun ada sedikit sifat mengambil kesempatan di situ. Tak pa, boleh diabaikan.

Akhirnya, sampai jugak Stadium Malawati Shah Alam! Tapi. Tapi. Tapi. Tiket belum sampai. Uwaaaaaa!! Punya la penat bergegas. Musnah harapan. Terpaksa la tunggu si pemberi tiket sampai. Memang rasa nak bakor. Nampak Farhan AF depan mata pun buat tak reti je.

"Kite bakor! Kite bakor!"

Nyebok pulak si Ucop ni. Aku bakor betoi-betoi kang?!

Arghh, dah malas nak tulis! Ab ab laut chalen. Chalo!


Cari Maher Zain. Ngeh~


Tepek gambaq dengan BFF lebih okey kot dari tepak gambaq besaq-besaq dengan BF. Oh, kami bukan nak promot diri. Kalau promot pun macam la ada yang sudi. Kahkahkah!!
 


 

p/s : Kya hua hai dengan dunia blog sekarang?

2 komen:

eqhaZIN said...

kalo x, ak pon g gak konsert maher zain niey, tp xjd :(

::Miss Pikon:: said...

best tau!! tapi syg kami masuk lambat :(