Features Title Here. Consectetur adipisicing

Features Content Here. Sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Entri Haziqah

Saturday, July 13, 2013

Holland? Tulip? Cis, kenapa la novel ni jugak yang aku tertarik nak baca. Ngomel Haziqah sorang-sorang bila tersedar novel yang baru dia nak start suka tulisan penulis misteri Hlovate tu secara automatik mengaktifkan kuasa imbas kembali. Sebelum kuasa tu makin menggila, cepat-cepat dia nyah-aktifkan. Power off.

Online. Salah satu cara diri jadi fokus dan fikiran tak menerawang jauh menerjah awan kemudian jatuh terhempas ke bumi. Tak pun layan candy crush yang tak lepas-lepas level sebab kehabisan nyawa. Apa-apa saja asalkan berfokus.

Menulis pun terapi berkesan jugak. Haziqah memilih untuk meluahkan perasaan dengan penulisan. Mungkin luahan secara rawak ataupun mengarang kisah mengarut.

Dashboard blogger.com terpampang. Ikon new post diklik. Dan jari jemari mula menari mengikut rentak suara hati.

***
Post title : Retak

"Awak, jangan la teriak" pujuk satu suara yang pernah menjadi sahabat bercerita aku suatu masa dulu. Tanpa pedulikan pujukan itu, air mata semakin deras mengalir. Ternyata perasaan itu sangat berbeza.

"Kenapa ni. Jangan la nangis" ungkapan kata yang dirindui. Ringkas tapi mampu buat aku tenang. Ah, mengingat kembali saat itu pun aku dah tersenyum. Air mata tak jugak berhenti mengalir. Gila! Bodoh! Gelarlah aku apa saja. 

Yang kau tetiba jadi meroyan ni kenapa? Sedarlah! Terimalah hakikat! Kalau aku jadi kau, dah lama aku terjun KLCC tu.

Jerkah satu suara lantang yang entah dari mana datangnya. Jerkahan diakhiri dengan gelak menggila.

Kau siapa? Jangan kacau aku la bodoh! Kalau aku nak mati, tak payah susah-susah aku nak ke KLCC. Dalam bilik aku sendiri pun boleh la. Hahahahaha. Apa bodoh sangat kau ni.

Aku membalas sambil tertinjau-tinjau mencari milik siapa suara itu tadi. Aku pura-pura jadi berani.

Kalau kau berani, keluar la. Tunjukkan diri. Jangan sembunyi macam pengecut!

Kau tak kenal aku? Tak kenal dah diri sendiri? Kesian. Hahahaha.

Gila. Kata aku meroyan tapi dia pun tak betul. Ada plak samakan aku dengan dia. Makin keliru aku jadinya. Ada suara tapi rupa tak nampak.


***

Ahh, stuck plak! Nanti-nanti la aku sambung. Entri selamat disave. Disconnected. Kepala terus mencari bantal dan si Merah dipeluk erat. Selamat belajar ke dunia Mimpi Menjadi Nyata!


p/s : Haziqah yang post entri ni. Kahkah!

0 komen: