Features Title Here. Consectetur adipisicing

Features Content Here. Sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Eh, aku di lamar ka?

Wednesday, March 28, 2012

Tertarik aku dengan isu video lamaran Awal dengan Scha. Aku nak komen lebih-lebih pun aku tak tau hujung pangkal. Tengok pun tidak.

Google pasal lamaran dalam Islam membawak aku kepada penemuan artis maki artis kat twitter. Kan dah lari tajuk tu. Haishh, macam-macam.

Entri kali ni aku nak kongsi satu kisah benar. Berkaitan lamaran la jugak. Tak seindah mana pun tapi boleh la. Kisahnya bermula begini...

Kelihatan dua sahabat, Hanie dan Syaz bergegas turun dari bas kolej mereka. Segera menuju ke kaunter tiket KTM untuk membeli tiket dengan harapan train belum terlepas. Kadang-kadang boleh sampai sejam menunggu padahal perjalanan ambil masa 10 minit saja dari stesen Serdang ke Bandar Tasik Selatan (BTS). Pernah sekali tu, mereka terpaksa berlari sampai tercungap-cungap nak kejar train. Kalau terlepas tu jenuh la nak menunggu lagi sejam. Penuh pun penuh la.

"Fuh, mujoq sempat wes!"
"Terhidrat dah aku ni. Penat siot"


*telefon Hanie berbunyi tanda ada mesej*

'Jmp kt TBS ye. I tgu kt situ'

"Eh, cepat plak mamat ni" hati kecil Hanie berbisik sambil jari jemari menaip 'Ok' dan butang send terus ditekan.


TERMINAL BERSEPADU SELATAN (TBS), BANDAR TASIK SELATAN
Lebih kurang pukul 3 petang.


Hanie dan Syaz jalan beriringan sambil mata melilau mencari seorang mamat bernama Izam. Izam ni kekasih-jauh-di mata-dekat-di hati si Hanie. Plan nak jumpa lepas Hanie habih kelas. Syaz jadi peneman yang setia. Kalau Syaz dating Hanie plak jadi peneman. Macam tu la peel dua sahabat ni.

"Kat mana ntah pakcik ni" Hanie mengomel sambil berkira-kira nak menghubungi Izam yang digelarnya sebagai pakcik. Padahal bukan tua sangat pun si Izam tu.

"Tu la dia! Dok sengih-sengih tepi tu. Suka la tu" Syaz bersuara sebelum sempat Hanie capai telefon. Sempat lagi menyakat. Hanie sengih bahagia.

********************************************************** 

Selesai makan, Hanie dan Syaz mula menyelak nota-nota kuliah tadi. Tanpa nota alamatnya tak siap la assignment. Perbincangan ilmiah mula berlaku. Izam kat sebelah jadi pemerhati dan pendengar. Ada la jugak sekali-sekala dia menyampuk walaupun tak faham apa benda yang dua sahabat tu bincangkan. Tiba-tiba...


Tiba-tiba aku rasa macam nak muntah plak dok bahasakan diri sendiri as third person. Haha! nanti kalau dah ok sket aku sambung kisah "Eh, aku di lamar ka?" ni :)


p/s : Punya nak amek mood sampai menulis sambil dengaq lagu Percaya Padaku :P

1 komen:

aDisH.sHidA said...

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaah akhirnya