Features Title Here. Consectetur adipisicing

Features Content Here. Sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Catatan 12 Oktober 2012

Tuesday, October 16, 2012

12 Oktober 2012, Jumaat

Alhamdulillah. Syukur aku masih berpeluang menghirup oksigen yang diberi percuma pada hari 26 tahun aku hidup di dunia. Mak aku pernah maklumkan bahawa aku ni dulu lahir lambat dari tarikh sepatutnya. Mungkin dah tahu betapa beratnya ujian hidup di dunia ni yang bakal aku tempuhi. Tapi sehebat mana pun ujian dan dugaan diberi, semua itu masih di bawah kemampuan kita. Allah menguji mengikut kemampuan hambaNya.

Pagi tadi menonton bingkisan kisah di MHI buat aku terfikir. Kita rasa kita dah teruk diuji tapi jangan lupa ada lagi insan lain yang lebih hebat ujiaannya. Anak kecil berusia 10 dan 16 tahun kehilangan ayah pada 2010 dan dua tahun kemudian ibu mereka turut pergi buat selamanya. Bayangkan kesusahan hidup yang bakal dilalui oleh dua beradik ini yang bergelar yatim piatu di usia yang muda. Si adik yang berusia 10 tahun itu turut menghidap penyakit radang jantung. Di usia begitu, emak ayah sangat mereka perlukan di sisi sebagai motivasi diri dan pembakar semangat. Ya Allah, tabahkanlah hati anak-anak kecil ini!

Kadang-kadang anak kecil ni lebih bersemangat untuk teruskan hidup berbanding kita yang dewasa. Cepat sangat mengalah dan berputus asa. Semoga aku terus tabah dan cekal dalam menghadapi segala macam rintangan dan dugaan yang sedang atau bakal aku hadapi nanti. Serta dikurniakan akal fikiran yang matang dalam membuat segala keputusan. Ini doaku.

p/s : Biar kurang harta, tapi jangan miskin budi bahasa!

2 komen:

aDisH.sHidA said...

happy belated birthday.,semoga dipanjangkan umur..dimurahkan rezeki n hidup diberkati olehNya

H Y D E said...

kami selalu mohon pada Tuhan, moga dipinjamkan kekuatan. menghadapi hari-hari kami yang bakal mendatang. ternyata kami lebih lemah dari anak-anak kecil ini.