Features Title Here. Consectetur adipisicing

Features Content Here. Sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Dear Awak (Tanggal Satu Bulan Lima)

Wednesday, May 1, 2013

Dear Awak,

Hari ni saya cuti. Cuti pekerja katanya. Tapi selain hari cuti, hari pekerja, ada hari lain yang saya simpan dalam memori. Hari kelahiran Awak. Cepatnya masa berlalu. Dah setahun rupanya. Ya, seperti yang saya jangka macam-macam perkara boleh berlaku dalam masa setahun. 

Dear Awak,

Saya ingat lagi setahun yang lalu saya bersungguh nak hadiahkan Awak sesuatu hasil tangan saya sendiri. Entah Awak masih simpan atau dah buang saya tak tahu. Dua tahun yang lalu saya sanggup berjaga tunggu pukul 12 tengah malam semata-mata nak jadi yang pertama jerit "Selamat Hari Jadi" kat telinga Awak. Hari ini tanggal satu bulan lima kembali lagi. Tapi jangan haraplah saya nak berjaga atau nak hadiahkan Awak sesuatu. Jangan haraplah!

Dear Awak,

Saya harap semakin bertambah usia Awak, semakin matanglah Awak bertindak. Jangan terlalu ikutkan hati dan perasaan. Hargai insan-insan di sekeliling Awak dan teruskan hidup seperti sebelum Awak mengenali saya. Hanya itu yang saya harapkan dari Awak.

Oh ya, kemaafan yang Awak tagih dari saya tu buat masa ni saya belum mampu nak bagi. Tunggu la lagi tiga hingga empat tahun atau mungkin lebih lama dari tu. Harap Awak sabar ya. Banyak pulak harapan saya kan. 

Dear Awak,

Sebelum saya mengakhiri coretan ini, saya dendangkan sebuah lagu untuk Awak. Semoga terhibur. Sekian dari saya yang sedang berusaha teruk untuk terus senyum.

Bye!


2 komen:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.