Features Title Here. Consectetur adipisicing

Features Content Here. Sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Kemimpian

Friday, January 17, 2014

Entah bagaimana dan entah kenapa aku tetiba boleh ada di sana. Dari kejauhan aku nampak susuk tubuh yang aku kenal. Sangat kenal. Dengan potongan rambut gaya baru. Tekun dia bekerja. Lama aku tenung. Tetiba dia berpaling dan pandangan mata kami bertaut.

Redup pandangan tetap sama. Lengkuk bibir menguntum senyum tetap sama. Tapi aku tak mampu untuk membalas. Sepantas kilat aku alihkan wajah. Biar hanya aku yang memerhati.

Di satu sudut yang lain aku lihat dua anak kecil sedang bermain riang. Dah besar anak-anak. Aku tersenyum syukur. Kemudian dimensi berubah. Aku nampak dia bersama seorang wanita turut menyertai anak-anak itu bermain. Terpancar aura kebahgiaan di raut wajah masing-masing.

Melihatkan itu, kaki segera melangkah. Aku semakin menjauh. Kaki terus melangkah walau mata masih pada dia. Sekali lagi pandangan mata bertemu. Aku beranikan diri memandang dan menghadiahkan sebuah senyuman. Dengan senyuman, aku semakin menghilang di balik kabus yang entah dari mana datang.

***

Baru beberapa hari yang lalu aku petik kata-katanya, terus dia hadir dalam mimpi. Semoga terus berbahagia sampai syurga sang mantan, MHK!


P/s : Meminta pada yang ada. Merindu pada yang sudi.

0 komen: