Features Title Here. Consectetur adipisicing

Features Content Here. Sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Pengalaman Kereta Kena Pecah

Sunday, January 19, 2014

Salam.

Harini aku dapat pengalaman dan pengajaran. Buat pertama kalinya aku terlibat dengan kes pecah kereta. Alhamdulillah, tak ada barang aku yang hilang. Tapi kesian sahabat aku. Dah la cermin kereta kena pecah, beg tangan pulak kena kebas. 

Lebih kurang 7.30 pagi aku, Aisyah dan Syazleen berangkat ke sana untuk berjogging niatnya. Sebelum keluar rumah aku dah terdetik nak bawa duit dengan kad pengenalan sahaja. Tapi malas punya pasal, aku bawa sekali beg duit. Lain-lain barang aku tinggal. Nak pi jogging kan, tak perlu la bawa macam-macam.

Sampai sana dengan riang gembiranya kami bergelak tawa. Berjoggingnya sekejap saja. Bercerita, bergelak yang lebih. Sempat lagi join aerobik walau step ke laut. Padahal kaki dah nak melangkah balik pi cari sarapan masa tu. Sambung gelak lagi dalam perjalanan ke kereta.

Elok nak masuk kereta, Aisyah dah jerit "oh man, cermin pecah!". Aku blur lagi masa tu. Sungguh tak perasan cermin apa yang pecah. Rupa-rupanya cermin kecik kat bahagian pintu penumpang depan. Berdarau darah bila sedar kereta dah kena pecah. Cepat-cepat aku check dashboard dan alhamdulillah beg duit aku dan Syazleen masih ada. Syukur alhamdulillah.

Mau tak cuak. Cermin yang pecah tu betul-betul sebelah dashboard tempat aku simpan beg duit. Haiii, mau menangis tak berlagu kalau hilang. Handbag Aisyah yang dia letak kat bawah hilang dengan segala macam barang-barang dia dalam tu. Mujur handphone dia pegang. Kalau tak, lesap semua sekali. Pengajaran la buat kami supaya lebih berhati-hati. Handbag simpan di tempat yang tersorok sikit lain kali. Ataupun tak payah bawa langsung kalau nak ke tempat camtu.

Selesai buat report polis, terserempak dengan beberapa orang lain yg buat report yang sama. Lokasi yang sama. Cuma cara dia mencuri tu power sikit. Tak pecahkan cermin. Boleh unlock pakai senjata apa ntah. Dasyat betul penjenayah ni.

Oh ya, kejadian ni berlaku di tempat letak kereta sebelah Stadium Titiwangsa, Taman Tasik Titiwangsa. Berhati-hatilah selalu ya. Penjenayah ada di mana-mana.

0 komen: