Features Title Here. Consectetur adipisicing

Features Content Here. Sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Majlis Pertunangan Ekin & Firdaus

Tuesday, November 24, 2009

22Nov2009

Bahagia tengok kawan aku bahagia. Bila la giliran aku plak. Huhu. Tapi aku tak mau tunang-tunang ni. Nak kawen terus. Hehe~ Gilos gedik..!!

Aku, Leen, Ecah, Noni & Faiq pagi-pagi dah sampai rumah Ekin. Tapi sebelum nak sampai tu, sempat jugak la Ecah bawak kami jalan-jalan tengok keindahan alam (padahal sesat!). Huhu. Jenuh cari jalan. Finally, hampir pukul 9 kami sampai rumah Ekin. Sampai ja rumah Ekin masing-masing tak tau nak buat apa. Tengok ja orang lain sibok-sibok buat keja.

Yang sebanarnya kitorang lapar time tu. Sebab tu la macam tak dak tenaga ja nak tolong pape yang patut. Hehe. Nak hias hantaran aku tak pandai sangat. So, tengok ja la Leen n yang lain-lain buat. Si Faiq plak sibok dengan Cik Nelly dia je la. Punya la excited nak tengok sapa la gerangan Cik Nelly tu, rupa-rupanya kamera dia. Cis!

Posesini pose sana tak sedar jam dah pukul 11. Majlis start pukul 12. Ekin boleh buat relax je padahal, siap pun belum lagi. Bak kata Ecah 'nak make up pun sejam tau..!'

Dalam masa sejam tu, kami bertungkus lumus make up kan si Ekin. Dengan tangan terketaq-ketaq (sebab lapaq) akhirnya selesai jugak make up kan dia.



Tepat pukul 12, rombongan sampai. Aku plak yang berdebar-debar. Macam la orang nak mai meminang aku.

Kitorang lepak dalam bilik ja. Tak tau pun apa yang berlaku kat luar tu. Ada balas-balas pantun ke tak? Heh! Ingat zaman dulu-dulu ka nak pantun-pantu bagai. Sekarang ni sume express. Jap je dah selesai majlis. Tiba saat yang ditunggu-tunggu. Upacara menyarungkan cincin. Sungguh aku excited time tu. 'Macam ni la agaknya kalau aku jadi tunang dulu..' Opss!

Neway,selamat berbahagia kawan ku...!!!!


~pasangan merpati dua sejoli ekin n firdaus di hari pertunangan~

0 komen: