Features Title Here. Consectetur adipisicing

Features Content Here. Sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Peristiwa Hari Hujan...

Wednesday, November 18, 2009

Adoi, malunya aku!!!

Situasi :

Hari Isnin
Hari hujan. Hujan lebat yang sangat lebat. Payung share ngan kak Ayu. Ondaway nak balik keja. Kuar ofis berlari-lari nak kejor bas. Habis basah!! Tunggu bas kat bus stop. After 5minutes, bas sampai. Kelam kabut naik bas nak elak kena hujan (padahal dah memang basah pun)

Dalam bas
Ramai plak manusia dalam bas. Tertinjau-tinjau cari tempat duduk. Tudia aih. Kat belakang sekali. .!! Jauh btol perjalanan nak sampai tempat duduk. Tengah khusyuk mengatur langkah dengan penuh ayu dan sopan santun, tiba-tiba bas bergerak n kaki tak dapat langkah yang betul. Kemudian, maakkkk…!!!!! Terjerit aku bila aku hampir-hampir nak tertiarap dalam bas tu. Nasib baik ada payung yang bertindak selaku penyelamat. Luv u la payung..!

Tak semena-mena aku jadi perhatian ramai. Malu sungguh..!! Kalau jeritan aku tu sedap telinga mendengar tak pa la jugak. Ni bunyi maccm kambing tercekik rumput je bunyinya. Tapi macam biasa lah, aku wat cool je. Konon-konon tak da pape yang berlaku. Tapi aku rasa muka aku ni dah tebal lebih dari tembok besar Cina time tu. lebih memalukan bila aku jatuh betul-betul kat depan sorang mamat ni. Kebetulan kat sebelah dia plak yang ada tempat duduk kosong. Dengan muka yang blushing (takyah pakai blusher dah!) dan hidung yang kembang kempis cover malu, aku pun duduk la kat sebelah mamat tu. Nasib la mamat tu tak hensem sangat. Kalau tak, terjejas imej aku. Hahaha.

Tapi sesungguhnya aku sangat malu time tu...!!!!!

0 komen: