Features Title Here. Consectetur adipisicing

Features Content Here. Sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Eh, aku di lamar ka? (Ending)

Monday, April 9, 2012

Sambungan dari kisah INI dan INI...

Dari kejauhan Hanie dapat melihat Izam yang sedang menunggu di bawah. Tersenyum-senyum dia. Cuba melangkah dengan hati-hati sambil menahan gejolak di dalam dada.

*Gejolak habaq hang! Ayat tak mau kalah. Huhu*

Hanie semakin menghampiri Izam. Selangkah, dua langkah, dan kini Hanie berada betul-betul di depan Izam.

“Aik, tak beli apa pun” semakin pelik jadinya.

“Jom pi 7e sat. Nak beli something la” Izam mengajak tanpa menjawab.

‘Dia ni kan, memang nak kena sekeh dua tiga kali. Tadi pi Midvalley bukan nak beli siap-siap. Grrrrr!’ Bebelan tu cukup terdetik di hati saja. Tak berani nak dihamburkan.

Berjalanlah mereka beriringan menuju kedai yang ada di situ selain deretan kaunter tiket yang tak putus-putus menerima kunjungan pelanggan. Sampai di kedai serba-serbi ada tu, terbelek-belek la dua insan bercinta tersebut mencari barang yang hendak di beli. Satu ke satu rak di jelajah. Hanie mengikut saja. Hm, mengikut sambil membebel. Tabiat biasa la tu tiap kali bertemu. Ada ja benda nak dibebelkan. Mujur la Izam jenis penyabar orangnya. Usai membeli, mereka kembali ke meja. Kesian Syaz kena tinggal sorang-sorang.

“Sori beb. Ko marah pakcik ni. Dia yang membeli lama sangat”

“Tak de bendalah. It’s ok. Chill! Chill!”

Berderai lagi gelak tawa dua sahabat itu. Tanpa buang masa perbincangan assignment dan sesi menelaah yang terbantut tadi diteruskan. Sedang rancak berbincang, berborak dan bergosip untuk mengurangkan tekanan tiba-tiba Hanie tersentap. Kaget seketika. Bisu seribu bahasa.

“Syaz, tunggu jap ek. Saudara Izam meh ikut saya sat” Hanie mula nak bersaya-awak. Petanda ada sesuatu yang tak kena. Hanie membawa Izam ke satu ruang yang sket menjauh dari kawasan yang bising tadi. Tak sabar nak membebel.

“Awak buat apa ni? Sampai hati awak kan” drama sudah bermula. Air mata mula bertakung di kolam mata. Cuba ditahan supaya empangan air mata tak pecah menyirami pipi.

‘Setitik air mata awak jatuh, saya balik!’

Kata-kata berupa ugutan itu sungguh berkesan pada Hanie. Sampai tak berani dah nak menangis depan Izam.

“Laaa, mana ada buat apa pun. Tak suka ka?” Izam sedikit keliru tapi dia faham benar maksud Hanie tu.

“Ni apa ni?” Hanie bertanya sambil menunjukkan cincin belah rotan yang tersarung di jari manisnya.

“Tu cincin tanda saya melamar awak” selamba Izam menjawab.

“Cincin melamar? Eh, saya dilamar ka ni? Awak jangan main-main!”
Hanie cuba nak berdrama lagi.

“Sayang ku, saya serius ok!” suara tegas mula kedengaran.

“Tapi, saya tak suka awak buat camni tau”

“Kenapa?”

“Awak sepatutnya melutut depan saya sambil bagi cincin ni dan cakap sudikah awak menjadi isteri saya. Pastu bila saya dah setuju baru la awak sarungkan ke jari. Tu baru betul” penuh semangat menyatakan ketidakpuasan hati.

“Ok la tu. Buat apa saya nak susah-susah tanya. Sebab saya dah tau awak akan say yes punya la. Baik saya terus sarungkan je. Hehe” Izam terus mempertahankan tindakannya tadi.

“Eiiii…geramnya! Tak romantik langsung..” Hanie terus berlalu pergi dengan perasaan sedikit tak puas hati.

Sebenarnya Izam pergi ke Midvalley sensorang tu semata-mata nak cari cincin. Sengal kan? Pandai-pandai nak beli sendiri. Nak buat kejutan katanya. Last-last cincin tu agak kecik saiznya. Tapi itu ok lagi. Yang buat Hanie hangat dia main sarung ke jari camtu ja. Masa bila? Haaaa, tengah sedap Hanie dok bincang dengan Syaz time tu la dia tarik tangan Hanie dan terus sarungkan cincin. Tersentap sekejap si Hanie. Kalau ikut hati, mau jugak ditampar-tampar si Izam tu.

Hm, pasai aksi melutut tu rasa-rasa berlaku tak? Mungkin satu hari nanti. Doakan Hanie dan Izam bersatu ya kawan-kawan :)

-TAMAT-

p/s : Memang kisah benar, tapi ada jugak tokok tambahnya. Chill!

2 komen:

aDisH.sHidA said...

gembira la dlm hati erk.....

::Miss Pikon:: said...

kak shida : dalam hati ada taman kak. ahaks!