Features Title Here. Consectetur adipisicing

Features Content Here. Sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

CINTA yg b'SALAH @ SILAP org yg b'CINTA??

Friday, January 29, 2010

Saya dah tak nak sedih-sedih.Sebab hari cuti dah nak menjelma. Masa yang sesoi untuk saya beristirehat. Niat asal nak merayau-rayau mencari ketenangan sendirian. Tapi ada yang sudi menemani. Saya sukeee... Hehe..

Bila dah suka, mood jiwang saya tiba-tiba muncul balik. Time dok selak-selak paper terjumpa plak satu artikel ni. Jadi saya nak share laaa. Nak setuju atau tak, terpulang laaaa kat hampa sume.


"kesilapan lazim apabila cinta kuasai diri"



Waktu tengah bahagia bercinta, waktu hati penuh dengan bunga - bunga cinta, segalanya rasa indah belaka..

Mata sengaja dibutakan, telinga pun dipekakkan, apa orang nak kata dibiarkan...

Di fikiran hanya ada diri sendiri dan si dia yang semakin bertakhta di hati...

Melayan perasaan yang terbuai hingga tak sedar ada perkara yang terabai...

Ada kesilapan tercipta saat dia jatuh cinta...!!






PERHATIAN! PERHATIAN!
AYAT DI BAWAH NI ADALAH AYAT SKEMA DARI ARTIKEL TERSEBUT

::m'ciptakan hubungan tanpa m'jalin persahabatan dengannya::

mungkin anda memang jatuh cinta secara m'dalam padanya, tapi jangan lupa luangkan sedikit waktu untuk mengetahui atau memerhatikan apa yang diingini si dia.. luangkan waktu untuk m'pelajari keperibadiannya, bukan hanya fizikal semata - mata..

::tak jujur kepada diri sendiri::

orang yang sedang jatuh cinta sering b'tolak ansur b'lebihan kepada pasangan.. mereka b'pura - pura seolah - olah sikap pasangan bukan gangguan besar pada diri mereka atau mereka berharap supaya masalah itu selesai seiring dengan waktu..

::tak 'memerhatikan' diri anda selama menjalinkan hubungan::

ramai orang yang lupa 'memerhatikan' dirinya sendiri selama menjalin hubungan.. kebanyakan orang yang mabuk cinta ingin selalu b'dua - duaan dengan kekasihnya.. akibatnya, orang di sekitar mereka berasa diabaikan sehingga lambat - laun tanpa mereka sedari teman pun menjauh.. tentu ia m'akibatkan sesuatu yang kurang baik kerana jika anda sudah jemu dengan pasangan, tiada seorang pun teman yang ingin b'sama anda..

::m'gantungkan kebahagian diri pada pasangan::

jika selama ini anda b'fikir kebahagiaan anda b'gantung pada pasangan, ia memang salah!! anda boleh jatuh cinta pada sesiapa saja namun tak bererti dia mampu membuat anda bahagia.. kebahagiaan anda bergantung pada diri sendiri, justeru jangan tumpukan seluruh perhatian pada seorang insan saja...
[macam suke plak ayat nih..hehe..]

::cinta memerlukan waktu::

cinta lazimnya perlukan waktu yang baik untuk mengenal mahupun untuk terus mekar.. memulakan hubungan terlalu pantas mungkin menyebabkan hubungan berakhir dengan sesuatu yang kurang baik kerana belum mengenal perwatakan si dia dengan baik...

begitu juga sebaliknya jika terlalu terburu - buru mengambil keputusan untuk meninggalkan pasangan hanya kerana masalah kecil.. justeru, sebaiknya berikan waktu mencukupi bagi diri anda untuk mengenal pasangan..

::usah serah kesucian diri kerana ia tak menyelesaikan semua masalah::

menyerah diri tak menjamin pasangan akan setia atau tak meninggalkan anda.. ubah pemikiran anda supaya tak menyerah diri atau tubuh semata - mata membuktikan cinta padanya.. dia mungkin hanya inginkan anda untuk kepuasan dirinya samata - mata.. jangan terbuai dengan kata - kata manis kerana sekali terjebak, bermakna anda akan kesal selamanya..!!


Last sekali, nah amek..!!! Saya suka gambar ni. Tak tau pasai apa..




huhu~


tak sabar nak tunggu hari esok tiba...

0 komen: