Features Title Here. Consectetur adipisicing

Features Content Here. Sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Harga Sebuah Senyuman

Friday, April 2, 2010

"senyumlah...
senyumlah ahai cek mek molek..
senyumlah...
senyumlah ahai cek mek molek.."

Rasanya sume leh tau tu lirik lagu.. Ada ka sapa - sapa yang tak tau dan tak pernah dengar lagu nih?? Hatta budak - budak hingusan pun reti nyanyi lagu tu.. Di corong - corong radio pun selalu jugak dikeudarakan.. Dalam iklan kat TV pun ada..

Tak kesah lah kalau tau lagu tu ke tak.. Apa yang nak disampaikan di sini adalah maksud lirik di atas ---> SENYUM :) =) C:

Masih boleh dimaafkan kepada sapa - sapa yang tak tau lagu itu, tapi sangat hairan kalau ada sapa - sapa yang tak tau nak senyum.. Susah sangat ke??

Tak perlu kudrat yang kuat untuk senyum...
Tak perlu bayar sekupang pun untuk senyum...

Pernah tak korang berhadapan dengan situasi di mana korang lemparkan senyuman ikhlas yang paling manis tapi dibalas dengan muka seposen yang langsung tak dak perasaan..?
Bukannya nak balas senyum balik, tapi buat tak tau je.. Rasa seperti pipi ku lebih tersorong - sorong berbanding hidung ku yang memang tak mancung ini.. Termalu sendiri..!!

Mungkin orang yang tak membalas senyuman saya tadi tu tak tau betapa besarnya hikmah senyum.. SENYUM ITU SEDEKAH.. Senyum adalah sedekah yang paling murah tapi sangat besar pahalanya.. Senyum yang dianggap sedekah adalah senyum yang ikhlas dari hati, bukan dipaksa - paksa dan spontan.. Sebarang senyuman lain (spt senyum sinis, senyum kelat, senyum terpaksa,...) tak dianggap sebagai sedekah..

Senyum juga jalan untuk membuka rezeki, pengubat jiwa, memudahkan urusan dan mengeratkan kasih sayang ~ besar manfaatnya tu!

Hulurkan senyuman wahai teman,
Kerana dari senyuman,
Lahirlah keceriaan,
Terpamerlah kegembiraan,
Wujudlah keyakinan,
Jiwa terasa lega dan tenang,
Segala masalah jadi hilang..

Marilah kita sama - sama menghulur senyuman dan jangan lupa untuk membalas senyuman..

Senyumlah.. Senyumlah ahai cek mek molek! Cek mek yang tak bape nak molek pun selalu - selalu lah senyum ye.. Cek abang yang gagah perkasa pun senyum - senyum la sikit.. Tak jatuh aih martabat anda sebagai lelaki macho!

p/s: jangan dok senyum sorang - sorang sudah.. tak pasai - pasai orang tuduh gila nanti.. tapi percaya atau tak, saya pernah tersenyum sorang - sorang.. :)

1 komen:

Zack Rul said...

boleh saya tau, ape maksud chekmek molek dalam lagu senyumlah tu??