Features Title Here. Consectetur adipisicing

Features Content Here. Sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Terserempak Harimau di Kuching

Friday, April 13, 2012

Ini kisah Mac yang lalu. Baru teringat nak coretkan di sini. Kami warga BPK ke Kuching atas urusan kerja. Tapi macam biasalah kan. Sambil menyelam sambil minum ayaq. Tapi kena beringat jangan sampai lemas sudah.

Berikut adalah turutan perjalanan ke sana:

23 Mac 2012




Kami bertiga menyebokkan diri ikut meeting pra-sekolah

Berangkat ke Kuching. Mula-mula tu memang dah excited. Sebab first time kot aku ada geng belia remaja bila pi meeting. Tapi yang lebih membuat aku teruja bila tengah menunggu nak boarding, ternampak dua tiga jejaka berpakaian sukan lengkap siap ada logo FAM. Oh, dalam hati dah fikir adakah ini sebahagian dari pasukan Harimau Malaya? Hm, mungkin tak kot hati kecil menidakkan.

Tapi masuk ja dalam flight, nampaklah Datuk Raja Gopal di seat depan. Sempat lagi beliau melemparkan senyuman. Nampak merendah diri ja orangnya. Kehadiran Datuk di situ buat tanggapan aku tadi hampir betoi. Sedang berenak-enak di tempat duduk masing-masing kemudian masuklah jejaka-jejaka berpakaian sukan tadi. Oh, man! Memang betol pun mereka dari pasukan Harimau Malaya. Sorang demi sorang yang masuk tapi sorang pun aku tak kenal. Muahaha! Sampai la yang terakhir. It’s the twin footballer celebrity, Aidil Zafuan and Zaquan Adha!

Aku dengan Aju dah ternganga sebentar *Intermission*

Sepanjang perjalanan yang mengambil masa hampir dua jam sikit pun aku tak berpeluang nak melelapkan mata. Bergosip saja aku dengan Aju. Hehe. Tiba time makan, melahap sungguh-sungguh. Lapaq wes dari pagi setitik ayaq pun tak masuk.

Sesampainya di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching, sekali lagi kami teruja. Selain pasangan kembar itu, ada jugak Fakhri Saarani dan Shafik Rahim! Tu ja yang aku kenal pun. Saat yang ada tidak kami lepaskan untuk bergambar. Aku sempat gedik bergambar dengan Zaquan ja. Ingatkan sampai situ saja pertemuan kami. Rupanya pasukan Harimau Malaya menginap di hotel yang sama kami menginap. Sesuatu yang tak di sangka seringkali mendatangi kita. Boleh la cuci mata 2 – 3 hari ni. Hehe. Next entri aku sambung cerita suasana di hotel plak. Chill!


Sebab gambar kat ipad itulah buat aku boleh cam dia ni adalah Zaquan.


p/s : “Pernah tak pi KLIA?” < ---- soklan yang menjengkelkan!

2 komen:

aDisH.sHidA said...

amboiiiiiiiiiiiiiiiiii
bukan main g noooo

Admin said...

Assalamualaikum... nasib baiklah rimau tak bercakaran dengan kucing... kalau tak sesak jalanraya nanti...