Features Title Here. Consectetur adipisicing

Features Content Here. Sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Si Kecil Bergelar Anak

Thursday, January 28, 2010

Di suatu petang yang huru hara memikirkan pasai statistik yang tak setel-setel lagi, tiba-tiba saya dapat berita sensasi. Tak tau nak klasifikasikan berita tu sebagai berita gumbira atau berita sedih. Abang Long (seseorang yang pernah saya sayang dulu) sendiri yang smpaikan berita tu. Melalui mesej.

abg long: hye awk, saye dh dapat baby!

Waktu tu saya tiba-tiba jadi tak tentu arah. Menggigil seluruh badan. Tapi saya tetap balas mesej abg long. I'm hepi for him but at the same time, saya rasa macam nak nangis. Suka dalam duka ;'(

saye : baby boy or girl? tahniah2!!

abg long: baby boy.. tq..

saye : mesti cumil kan? saye tumpang gumbira.. hehe..

abg long: ye la.. masih kje kt KL ke?

saye : yup! masih keja.. hm, nk tgk gmbar baby bleh x?

abg long: ok, nnt saye mms awk..

Sampai situ je kami berbalas mesej. Riak wajah saya langsung tak menggambarkan perasaan saya waktu tu. Gumbira, suka, sedih, sume ada!

Teringat kawan-kawan saya ~ Ecah, Leen, Aja, Mul, Ekin, Lya n lain-lain. Saya musti share berita ni dengan diorang. Musti!! Tanya pendapat diorang. Then, sume bagi nasihat supaya saya bergumbira dengan berita tersebut dan redha dengan apa yang dah terjadi.

Antara kata-kata semangat dari kawan-kawan saya :

Ecah berkata:

"oit sowy.ak sronok tdo lak td..weh ja apsal lak kne tnye ak?ingt ak ahli nujum ke hape aaa??..ko kne suke sbb 1 nyawa lahir scare sah ke dunie..duke krn bukan ko yg mlhrkannye berbapakkn die..pehhh ayat ak"

Ecah bebel lagi:

"bak kate lagu.."yg patah tumbuh, yg hilang berganti".."

Ecah sambung bebelan die:

"xpe hunny..ditakdirkn benih ko bukan untuk melahirkan zuriatnye..tp kite xthu pe yg akan berlaku di mse hadapan kn..aku pn xberani nk ckp byk..redha n insyaallah ko dpt hadapi..redha!!!!"

Yus b'kata:

"hahaha... aku saje je pancing...kalo aku happy jela... da tentu dier bkn utk ko... dier da dpt baby tu tandenye dier bahagia... ape yg ko harapkn lg?"

Yus b'kata lagi:

"haha... happy for him la... that da best thing of being lover..."

Terharu saya dengar ayat power kawan-kawan saya tu. Touching!! Perasaan saya kembali normal dengan gurauan dari rakan-rakan yang sangat best.


Kembali kepada tajuk post ni..

Baby ~ si kecil yang bergelar anak kepada orang kesayangan saya suatu masa dulu. Sangat teringin nak peluk cium. Tapi hajat tu pasti takkan tercapai.

Baby ~ semoga hidup mu penuh suka. Jadilah anak yang berguna. Sayangi kedua ibu bapa mu. Bila kamu sudah dewasa, jadilah seorang lelaki yang hebat...!! Jangan pernah melukakan hati wanita seperti mana yang pernah dilakukan oleh ayah mu ketika mudanya.


Si kecil bergelar anak, saya sayang kamu!! Kerana kamu anak kesayangan seseorang yang pernah saya sayang *meroyan*

3 komen:

Shasha Saad said...

ANI!!!! eh eh ada blog rupanya!! hihi... swonok la cam gini..leh follow activity ani :)

CikSpek said...

muahahaha...hahaha...hehehe...hihihi...sila la miss shasha..sila2...=)

aDisH.sHidA said...

kenapa kita punya situasi yang sama nie hanie..uwaaaaaaaaaa..kata2 hanie kpada baby tu..pernah jugak akak suarakan begitu