Features Title Here. Consectetur adipisicing

Features Content Here. Sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Cuak di Tengah Malam

Sunday, November 21, 2010


Malam ni entah pasai apa, susah pulak nak lelap. Mata dok cerah lagi walaupun dah masuk tengah malam. Seperti malam-malam sebelumnya aku sendirian di rumah. Rakan-rakan yang lain masih bercuti. Di hening malam beginilah perot terasa lapaq. Gagah jugak melangkah ke dapoq masak megi walaupun malaih tahap max. Tengah sedap menikmati megi dengan lahapnya, tetiba………

Dummmmmm!! (bunyi benda jatuh)

Cuak bukan kepalang!! Mau tak cuak. Dah la sensorang kat rumah. Keadaan sekeliling sunyi sepi. Dengan pulak rumah sewa aku ni ada sejarah misteri. Aku dah mula rasa tak sedap hati. Kalau bukan karna aku tengah makan, mesti aku dah kalut-kalut masuk dalam selimut. Jadi terpaksa buat cool sambil sambung makan. Selesai makan, aku usha kat ruang tamu. Mak aii, ada satu beg jatuh dari tempat asal!!!

'Sebab angin kot'

Aku cuba berfikiran positif. Kemudian seperti agen CSI aku mula buat analisis. Beg tu aku angkat. Berat. Tengok kipas. Angin tak laju pun. Level 2 ja pun. Ikot logik, memang tak logik la angin sepoi sepoi bahasa macam tu boleh jatuhkan beg berat. Padahal ada lagi benda ringan yang lain tapi tak tergugat pun kedudukan dia.

Aku musykil. Tapi tak mau pikiaq sangat. Apa korang rasa kalau korang kat tempat aku?

1 komen:

diriku said...

kuat sgt klu nk ckp sbb angin tu..