Features Title Here. Consectetur adipisicing

Features Content Here. Sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Miss Pikon??

Friday, November 19, 2010


Mula-mula aku nak gelak barang dua tiga saat. Hahahahaha!!


 

Dah cukup gelak sikit-sikit. Tak elok gelak banyak, nanti nangis pulak. Mau aku tak gelak. Nick name aku ni menimbulkan persoalan rupanya. Ok, baiklah. Meh aku ceghita asal usul nama MISS PIKON.

Kalau Aishwarya Rai penah dapat gelaran Miss Universe, aku pulak dapat gelaran Miss Pikon. Wakaka. Perasan cun la konon. Caih!


 

Mana datangnya Pikon?

Masa form 5, kami ada jamuan akhir tahun. Wajib tukar-tukar hadiah. Time la aku memiliki si pikon. Pikon ni adalah sebuah beg silang. Aku ni pulak bukan jenis ayu-sopan. Haruslah aku gayakan beg itu dengan penuh macho. 




Macam ni la lebih kurang. tapi dulu macho lagi kot. Huhu. Nampak pikon kat beg tu?? Begitulah gambaran beg aku dulu. Beg yang asli warna putih. Memang sebijik la macam benda alah yang dok ada kat miss universe tu. 

Err, boleh bayang tak? Sungguh-sungguh aku ceghita ni tau!


 

Bila dapat gelaran Miss Pikon?
Dah masuk matrik pun aku masih guna beg tu. Sampai la satu hari, aku ke bilik pensyarah. Dengan yakin aku melangkah tetiba ditegur oleh seorang pensyarah yang tak mengajar aku. Dan pastilah aku tak ingat nama beliau. Tapi beliau seorang perempuan. Tu aku ingat.

Beliau: eh,dah macam miss dah kamu ni saya tengok.
Aku: hehehe.. (sengih sengih) miss apa pulak puan?
Beliau: miss pikon. (sambil menjeling tali beg aku yang tertera perkataan PIKON)
Rakan-rakan: bhahaha~~
Aku: (damn! Gelakkan aku ye)


Maka, mulai dari hari tu rakan-rakan dok panggil aku Miss Pikon. Kiranya nama Miss Pikon ni nama yang penuh kenangan la. Kenangan kanak-kanak riang time sekolah sampai la kenangan remaja baru nak kenal cinta time matrik. Hehe.



 

Korang punya nick name pulak, apa ceghita?

0 komen: