Features Title Here. Consectetur adipisicing

Features Content Here. Sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Sekali Tengok Geram, Dua Kali Tengok Seram!

Monday, February 14, 2011

Haaa, agak-agak apa yang geram apa yang seram? Kata-kata tu ditujukan kepada kaum hawa. Yang berkata-kata pulak dah tentu kaum adam. Kata-kata tu bukan rekaan tau. Memang terluah dek mulut orang lelaki.

Mesti ada yang kata,

"eeiiiii, gelinya laki ni!!"

"orang laki memang camtu, gatai!!"

Tapi, jangan terus salahkan orang laki 100%. Kalau dah orang pompuan tu sendiri yang tergolek-golek, tergedik-gedik di khalayak ramai, mata yang tak nak tengok pun terpaksa tengok. Jadi kaum hawa, jagalah etika berpakaian. Jangan terbonjol-bonjol sangat ye. Syukur la, Islam mewajibkan pemakaian tudung. Pakai tudung elok-elok, cover la apa yang patut. Labuhkan baju, tutup sket yang kat belakang tu. Patut la mak aku selalu bising kalau aku pakai baju singkat sket. Hudoh rupanya. Ni kisah zaman awal remaja dulu-dulu la. Hehe.

Jom muhasabah diri. Adakah anda benar-benar menutup aurat atau membungkus aurat? Renung-renungkan dan selamat berubah.

Tak boleh berubah banyak, kita berubah sket-sket. Perubahan drastik ni kadang-kadang tak berkesan. Takot-takot kita tak ikhlas dan jadi lebih teruk dari asal. Pengalaman mengajar.



 

p/s : Lebih rela orang tak lalu pandang aku, dari di usha penuh bernafsu. Tak rela u!!!! Abang-abang dan kakak-kakak RELA pun belum tentu rela tau. Auwwww!!

2 komen:

::Miss Pikon:: said...

peringatan untuk aku gak ni..

Nini D.. said...

jom join!!

http://sparklemaneh.blogspot.com/2011/02/teka-biskut-dalam-balang-daa.html