Features Title Here. Consectetur adipisicing

Features Content Here. Sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Itu Ini PMR

Thursday, December 23, 2010


Eh, hari ni result PMR kan? Diri sendiri, mak ayah, cikgu cikgi, sedara mara dan lain-lain yang terlibat mesti tengah berdebar-debar. Apa pun keputusannya, terimalah dengan redha. Kalau baik, kekalkan prestasi cemerlang tu sampai bila-bila. Kalau kurang sket, jangan putus asa. Usaha lagi.

Teringat zaman aku dulu. Gi amek result dengan abang aku. Balik rumah buat-buat sedih, bagitau mak result tak elok sangat. Tapi kantoi, mak aku boleh agak yang aku berlakon. Naluri seorang ibu memang dasyat. Tak payah susah-susah ungkap dengan kata-kata pun mak dah boleh tau. Hebat! (ni yang buat aku lagi semangat nak jadi ibu. Haha!)

Aku dapat 6A2B je. Tak pandai sangat pun. Yang B tu subjek Sejarah dengan BI. Sejak hari tu aku dah berazam nak pulun dua subjek ni. Alhamdulillah, aku tak pernah dapat B, C, D atau E untuk Sejarah sepanjang Tingkatan 4 dan Tingkatan 5. Subjek BI je agak kureng. Hahaha. Tapi yang sedihnya time SPM result Sejarah paling hampeh! Gila kan?

Sebab tu aku setuju sangat dengan penilaian berasaskan sekolah (PBS). Pencapaian murid diukur sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran. Bukan berdasarkan peperiksaan semata-mata. Macam kes Sejarah aku tadi la. Waktu kelas ok je. Tapi exam dapat result teruk. Yang tercatat kat sijil tentulah result last tu. Yang cemerlang gemilang terbilang masa dalam kelas tu macam watak tempelan saja lah. Sadis. Sadis.

PMR bakal ditiadakan tak lama lagi. Harap-harap PBS dilaksanakan setelusnya. Macam mana pelaksanaan PBS yang menggantikan PMR? Muahahaha. Aku tak berani nak bagitau. Salah fakta, silap-silap kena saman. Larikkkkkkk!!


 

Motif: Nak habaq anak menakan aku dapat 8A. Tapi dok melalut tulis benda lain. :P

 

p/s: Sejuk ni buat aku lapaq. Nak nasik!

1 komen:

emieysandra said...

tahniah pd ank menakan kamu!
sy phm motif entri ni lpas diberitahu, ehehe