Features Title Here. Consectetur adipisicing

Features Content Here. Sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Cinta Satu Malam vs Cinta Banyak Malam, Mana Lebih Indah?

Friday, January 14, 2011


Emosi aku sudah stabil. Terima kasih kepada semua!

Entri hari ni masih pasal aku. Aku tak tulis dah pasal 'kau' kalau 'kau' tak berkenan. Aku nak tulis pasal 'dia' plak pasni. Mesti 'dia' suka bak kata Ben Ashaari. Sapa 'dia'? Tafsir la sendiri ikut kamus hidup korang.

Pagi tadi ada taklimat pasal Kurikulum Standard Sekolah Rendah (KSSR). Motif taklimat tu untuk menjelaskan mana-mana bahagian yang masih samar bayangan.

Aku setuju dengan analogi beliau.
  1. Kalau tak pandai menari joget, jangan salahkan lantai tak rata plak. Kalau pelaksanaan tak seperti yang dirancang, jangan salahkan pihak lain. Kaji kesalahan diri sendiri dulu sebelum nak hentam pihak lain.
  2. Bukan lagu yang jadi ukuran, tapi penyanyi. Tadi beliau bagi contoh lagu P.Ramlee. Bayangkan lagu sedap, tapi yang menyanyi pitching lintang-pukang. Apa jadi?
Analogi aku plak:
Sama kes jugak dengan lagu tak sedap. Kalau dapat kat penyanyi bersuara merdu macam Afgan pakwe aku tu, boleh layan jugak weh. Tak caya, dengar contoh lagu kat bawah ni.



A.Cinta Satu Malam Versi Asal




B.Cinta Satu Malam Versi Afgan

 

Soklan : Mana lagi menghiburkan?
Jawapan : Simpan je jawapan korang dalam hati kalau jawab A. ngeh~

Kesimpulannya kat sini beliau nak bagitau, keberkesanan KSSR tu bergantung kepada banyak pihak. Tapi tanggungjawab untuk memastikan objektif KSSR tercapai, lebih bergantung kepada pelaksana kurikulum di sekolah. Sapa yang melaksanakan kurikulum? Tak lain tak bukan itulah dia insan bergelar GURU. Jadi cikgu cikgi sekalian, selamat berKSSR ye. Selamat mendidik anak bangsa!

Aku mengarot : Dulu nama kementerian pendidikan. Tak dapat pendidikan sempurna, jadi la anak-anak kurang didikan. Sekarang dah jadi kementerian pelajaran. Ramai plak anak-anak yang kurang ajaQ (sebut dengan gaya Rita Rudaini dalam cite mami jarum)!!



p/s: sorry la kalau tajuk macam tak dak kaitan sangat. hahaha! 

3 komen:

emieysandra said...

afgan nyanyi best!
:D

::Miss Pikon:: said...

emiey >> yeah, jawapan yg tepat!! :)

lynn said...

setuju! kita yang mencorak sesuatu