Features Title Here. Consectetur adipisicing

Features Content Here. Sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Semalam Ku Bermimpi

Wednesday, January 12, 2011


Di tengah malam. Merenung jauh aku ke dada langit malam. Mengira bintang yang hadir menemani malam sepi ku. Mengintai kelibat sang bulan yang terlindung awan. Sesekali angin sepoi-sepoi bahasa bertiup menampar pipi. Ah, indahnya terasa! Terlihat si dia muncul entah dari mana. Tiba-tiba alunan muzik kedengaran.




Aku:
Malam Ku Bermimpi
Hai Dengan Satu Bintang
Berkata-kataku Di Jendela
Ku Lihat Kanda Tersenyum Memandang
Asmara Bergelora Meresap Ke Dada

Dia:

Malam Ku Terlihat Oh Sekuntumlah Bunga
Baunya Harum Menarik Hati
Tak Sanggup Menahan Rasa Asmara
Meresap Mendalam Menusup Di Jiwa

Aku:

Sayang Jauh Di Balik Awan
Wajahmu Tetap Berseri-seri
Laksana Bulan Sedang Mengambang
Menawan dan Menggoncang Dalam Kalbu

Aku & Dia:

Oh Angin Bertiup Bawa Daku Ke Sana
Hasratku Ingin Bersama-sama
Tak Tahan Rasa Hati Menderita
Gelora Asmara Selalu Menggoda

Dia:

Sayang Jauh Di Balik Awan
Wajahmu Tetap Berseri-seri
Laksana Bulan Sedang Mengambang
Menawan dan Menggoncang Dalam Kalbu

Aku & Dia:

Oh Angin Bertiup Bawa Daku Ke Sana
Hasratku Ingin Bersama-sama
Tak Tahan Rasa Hati Menderita
Gelora Asmara Selalu Menggoda




Alunan muzik terhenti. Bintang-bintang semakin menghilang. Angin seakan mau mengamuk. Si dia lenyap bersama dentuman guruh dilangit. Serentak aku tersentap. Oh, aku mimpi rupanya. Tapi tetap indah.


p/s: hati tersenyum lagi =)

0 komen: